روسیه دیپلمات های ارشد سه کشور اروپایی را احضار کرد

به گزارش مجله نماشو، وزارت امور خارجه روسیه دیپلمات های ارشد سه کشور اروپایی شامل آلمان فرانسه و سوئد را بخاطر موضع گیری و تحریم های این کشورها علیه روسیه در مساله مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی فعال سیاسی روس را احضار کرد.

روسیه دیپلمات های ارشد سه کشور اروپایی را احضار کرد

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرگزاری ریانووستی روز سه شنبه گفت که پیر لوی و بیاته گژسکی سفیران فرانسه و آلمان در روسیه و نماینده سفارت سوئد در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شده اند.

جزییات بیشتری از احضار این دیپلمات ها اعلام نشده است و انتظار می رود تصمیم روسیه در پاسخ به تحریم این کشور بخاطر مساله مسمومیت ناوالنی از سوی این کشورها به نمایندگان آنها ابلاغ گردد.

آلمان، فرانسه، انگلیس و سوئد تحریم هایی را در مساله ناوالنی در خصوص روسیه وضع نموده اند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به تازگی در پاسخ به اظهارات وزیران خارجه فرانسه؛ آلمان و انگلیس در خصوص تحریم روسیه در مساله مسمومیت الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت روسیه، موضع گیری ضدروسی این کشورها را غیر قابل قبول خواند و گفت که این اظهارات حاکی از بی میلی این کشورها برای توجه به واقعیت های بیان شده است.

زاخارووا در بیانیه ای اظهار داشت: چند کشور اروپایی بجای همکاری لازم با روسیه برای روشن شدن علت اصلی آنچه که بر ناوالنی وبلاگ نویس روس گذشت به تهدید و فشار بر روسیه متوسل شده اند و در همین حال تعهدات خود در چارچوب کنوانسیون یاری های حقوقی متقابل را نقض می نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما بارها به شرکای خود اظهار داشتیم که نادیده دریافت درخواست های روسیه غیرقابل قبول است اما پاسخی دریافت نکردیم چنین به نظر می رسد که شرکای ما وارد زد و بندهای پشت پرده شده اند. درخواست های روسیه از کانال های دوجانبه و از دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای دریافت توضیحات مربوطه نادیده گرفته می گردد.

ناوالنی که یکی از اصلی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری گفتند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

تمام ابعاد شرایط پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشورهای غربی بویژه آمریکا از این مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بارها در این مورد نارضایتی خود را اعلام نموده و خواهان همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه دریافت از تحقیقات شده اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3347

به "روسیه دیپلمات های ارشد سه کشور اروپایی را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه دیپلمات های ارشد سه کشور اروپایی را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید