فرایند صادرات از گمرکات آذربایجان غربی تسریع یابد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر برطرف موانع و مسائل گمرکات و تجارت مرزی استان، گفت: دستگاه های متولی همه باید همراهی و هماهنگی های لازم را انجام دهند تا موانع و مسائل پیش روی صادرات استان برطرف گردد.

فرایند صادرات از گمرکات آذربایجان غربی تسریع یابد

محمد صادق معتمدیان امروز 3 آذرماه در جمع مدیران گمرکات استان با تاکید بر تسریع بخشیدن به فرایند صادرات از گمرکات استان ادامه داد: زمینه حضور بخش خصوصی در حوزه پایانه های استان جهت سرمایه گذاری و ایجاد امکانات فراهم گردد.

معتمدیان با اشاره به ضرورت افزایش روابط همکاری و هماهنگی ها با کشورهای همسایه اضافه نمود: فرایند صادرات باید تسریع یابد و مدیران واحدهای مرزی زیر ساخت ها را ایجاد و مسائل فراروی صادرنمایندگان را برطرف نمایند.

وی از افزایش اختیارات استانداران از سال آینده اطلاع داد و گفت: از سال آینده رویکرد دولت تغییر خواهد نمود و کشور به صورت استان محور اداره می گردد و باید کوشش کرد مسائل و مسائل استان داخل استان حل گردد.

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: از سال آینده صندوق توسعه استانی در مراکز استانها تشکیل می گردد و مدیریت ها در استان اقتصاد محور خواهد بود نه عمرانی محور و رشد و ثبات مالی با تدابیر اندیشیده شده در مدیریت مالی کشور دیده خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به راه چاره های مدیریت مالی در استان، گفت: پیشرانه های اقتصاد پویا، تجارت و صادرات است و استان آذربایجان غربی از این مولفه ها برای توسعه مالی بیشتر استفاده خواهد نمود.

وی یکی از راه های توسعه تجارت را توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: زیر ساخت های ارتباطی در حوزه ارتباطات بین الملل در آذربایجان غربی به عنوان دروازه اتصال به اروپا باید تا مرزها گستر یابد.

معتمدیان با اشاره بعضی از ظرفیت های استان در حوزه های مختلف، اضافه نمود: تجارت مرزی و بین الملل به عنوان پیشران توسعه در رشد مالی استان موثر است و در این زمینه توسعه تبادلات مالی با کشورهای همسایه می تواند در رسیدن به این مهم موثر باشد.

معتمدیان با بیان ظرفیت های بالقوه صادراتی استان مطرح نمود: مدیران پایانه های مرزی و گمرکات استان کوشش نمایند تا فعالیت های مرزی در استان به صورت 24 ساعته ادامه یابد.

وی با اشاره به هدف گذاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برای مبادلات تجاری تا سقف 30 میلیارد دلار گفت: آذربایجان غربی می تواند برای رسیدن به این هدف نقش کلیدی و تاثیر گذاری ایفا نماید.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تحریم ها و موانع مالی دشمنان علیه کشورمان اضافه نمود: تنها راه نجات کشور در شرایط کنونی، توسعه اقتصاد است و این اتفاق با توسعه مبادلات و تجارت مرزی میسر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2193

به "فرایند صادرات از گمرکات آذربایجان غربی تسریع یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند صادرات از گمرکات آذربایجان غربی تسریع یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید