زندگی پر افتخار روایتی از اصحاب پیامبر

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران/خراسان رضوی مرحوم محمد محمدی اشتهاردی در مجموعه 10 جلدی زندگی پرافتخار به روایت داستان زندگی حضرت محمد (ص) و حضرت علی(ع) پرداخته است.

زندگی پر افتخار روایتی از اصحاب پیامبر

بر اساس اعلام ناشر، زندگی پُرافتخار مجموعه ای 10 جلدی به قلم مرحوم محمد محمدی اشتهاردی است که با قلمی روان و شیرین داستان هایی از زندگی صحابه پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) را برای مخاطبان نوجوان و جوان روایت می کند. این کتاب از طریق به نشر منتشر و روانه بازار کتاب شده است. مولف در این مجموعه با زبانی ساده و روان، بخش هایی از زندگانی درخشان بزرگ مردان تاریخ اسلام، پیروزی و راه های رسیدن آنان به پیروزی و موفقیت را تبیین کرده است.

در جلد اول این مجموعه با نام بلال حبشی، داستان زندگی این یار پیامبر به نام اولین مؤذن اسلام روایت شده است. جلد دوم آن حضرت ابوطالب نام گرفته و به زندگی عموی پیامبر(ص) اختصاص دارد. نویسنده در جلد سوم این اثر با نام ابو ایوب و ابودجانه انصاری به روایت این دو شخصیت می پردازد و آن ها را الگوی مقاومت می داند. چهارمین جلد از مجموعه زندگی پرافتخار داستان زندگی دو شهید وارسته دین اسلام را روایت می کند و کمیل و حبیب بن مظاهر نام دارد.

جابر بن عبدالله انصاری نام جلد پنجم این مجموعه است که نویسنده در آن به داستان زندگی جابر می پردازد و وی را پاسدار حکومت صالحان توصیف و معرفی می کند. ششمین جلد مجموعه اویس قرنی و ابن مسعود نام دارد و به زندگی این دو نفر به نام پیشگامان راه هدایت اختصاص یافته است.

محمدی اشتهاردی در جلد هفتم، داستان زندگی حمزه و جعفر را به نام دو شهید ممتاز روایت می کند و جلد هشتم را به زندگی مالک اشتر از یاران حضرت علی(ع) اختصاص داده و او را قهرمان قهرمانان توصیف می کند.

نهمین جلد از این مجموعه هم عمار یاسر نام دارد و داستان زندگی این شهید 94 ساله دین اسلام را بیان می کند. مؤلف در آخرین جلد مجموعه هم با نام سلمان فارسی زندگی این صحابه پیامبر(ص) به نام پیشگام روابط ایران و اسلام می پردازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1897

به "زندگی پر افتخار روایتی از اصحاب پیامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی پر افتخار روایتی از اصحاب پیامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید