زنوزی: چرا رئیس فدراسیون فوتبال را افرادی غیر از باشگاه ها انتخاب می نمایند؟

به گزارش مجله نماشو، مالک باشگاه تراکتور گفت: هرجایی که حتی یک تراکتوری وجود دارد، آنجا شهر من است.

زنوزی: چرا رئیس فدراسیون فوتبال را افرادی غیر از باشگاه ها انتخاب می نمایند؟

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور اظهار کرد: من از سال 75، از تیم فوتسال گرفته تا تراکتور، در حال تیم داری هستم و در این سال های اخیر، درآمد آنچنانی وجود نداشته و معمولاً درآمدهای فوتبال به خود باشگاه ها نمی رسد و شرکت ها یا اشخاصی که در حاشیه فوتبال هستند، خیلی بیشتر از خود باشگاه ها سود می برند و منافع دارند. به عنوان مثال، اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند که در حال سود کردن از طرفداران هستند و از طرفداران فوتبال در راستای ایجاد منافع برای شرکت ها و اشخاص حاشیه فوتبال استفاده می نمایند، بنده بیش از این موضوع را باز نمی کنم، ولی مسئله ای هم ندارم و می توانم موضوع را به طور کامل توضیح دهم. 95 درصد درآمدها به جیب شرکت ها و اشخاص حاشیه فوتبال می رود و پنج درصد آن به باشگاه ها می رسد.

وی در برنامه تلوزیونی ورزش تعطیل نیست، اضافه نمود: این شرکت ها در قالب اسپانسر با باشگاه ها یا طریق مختلف از فوتبال سود می برند.

زنوزی گفت: ما هزینه هایی که در طول یک فصل برای تراکتور و ماشین سازی می کنیم، هیچ بازگشتی ندارد و اکنون به دنبال انجام کارهایی همچون فراوری اپلیکیشنی هستیم که به وسیله سرویس دادن به طرفداران در آن اپلیکیشن، به درآمدزایی برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برای شما به عنوان بخش خصوصی، شرایط و زیرساختی جهت کسب درآمد فراهم نموده است؟ گفت: این که زیرساخت های لازم را برای خصوصی کردن تیم های استقلال و پرسپولیس فراهم نمایند، بسیار سخت است؛ مگر این که بعضی راه ها را در این زمینه باز بگذارند تا بخش خصوصی بیشتر سرمایه گذاری کند؛ چراکه در غیر این صورت، تیمداری کردن سودی برای بخش خصوصی ندارد و من فقط به عشق همشهری هایم این کار را نموده ام و معتقدم که هرجایی که حتی یک تراکتوری وجود دارد، آن جا شهر من است.

مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به این پرسش که دولت به شما چه امکانات و تسهیلاتی به عنوان بخش خصوصی در نظر گرفته است؟ گفت: ما که چیزی ندیده ایم، اگر شما دیده اید بگویید که استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دولت باید چه امکاناتی در اختیار شما قرار دهد؟ اظهار کرد: اگر کمی ما را راحت تر بگذارند و یکسری کارهایی که نباید انجام دهند را ننمایند، این مسائل حل می گردد. پول فوتبال از کجا تأمین می گردد؟ اگر تیم های لیگ فزونی و تیم های لیگ های پایین تری نباشند، اصلاً فوتبالی وجود دارد؟ هزینه های فوتبال را باشگاه ها می پردازند؛ ولی چرا رئیس فدراسیون فوتبال را افرادی غیر از باشگاه ها انتخاب می نمایند؟ من به آقای نبی هم گفتم که باشگاه ها باید 51 درصد آرا را در انتخابات فدارسیون داشته باشند و این عادلانه نیست که هزینه های فوتبال را باشگاه ها پرداخت نمایند و رئیس فدراسیون را افراد دیگری انتخاب نمایند. ما باید از آن بالا به پایین اصلاح کنیم، نمی گردد که این کار از پایین به بالا انجام گردد.

زنوزی ادامه داد: به عنوان مثال در اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، 70 رأی به 91 رأی افزایش یافته و سهم باشگاه ها تنها 20 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که بیش از 36 درصد مجموع آرا را بالا برده اند. هزینه فوتبال را باشگاه ها متحمل می شوند و باید 51 درصد آرا در انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال با باشگاه ها باشد.

مالک باشگاه تراکتور با بیان اینکه ما مخالف ادامه مسابقات هستیم، گفت: باید سلامت بازیکن و افرادی که درگیر فوتبال هستند، در اولویت اول ما باشد؛ اینکه نمی گردد ما هزینه را پرداخت کنیم و خدای نانموده بازیکن هم کرونا بگیرد. من به شخصه با یکی از مدیران ارشد وزارت بهداشت صحبت می کردم و او معتقد بود اگر فوتبالیستی خدایی ننموده مبتلا به کرونا گردد، باید فوتبال را کنار بگذارد؛ چراکه 50 درصد ریه وی از بین می رود و نمی تواند در ادامه به صورت حرفه ای ورزش کند.

وی در مورد صحبت های مطرح شده راجع به پرونده های بازیکنان خارجی تراکتور، اعلام کرد: خیلی رک خدمت شما و بینندگان عرض می کنم که من هیچگاه به کسی تهمت نمی زنم و بر اساس اسناد و مدارک صحبت می کنم؛ یکی از بازیکنان ماشین سازی تنها با چند جلسه تمرین، از ما شکایت نموده و آن مدیری که ادعا می نماید مدیریت فوتبال بلد است و قوانین فدارسیون را می نویسد، پس از دریافت تسویه حساب از بازیکن، هم خودش و هم مدیر دفترش به بازیکن پیغامک داده است. شمایی که مدعی هستید، مگر نمی دانید که بازیکن می تواند پیغامک و صدای شما را به فیفا برده و بگوید که به زور از من تسویه حساب گرفته اند. اگر می گویید که من قوانین فوتبال را نوشتم، نباید دچار این اشتباهات شوید و اگر می گفتید که مدیریت فوتبال بلد نیستم و قوانین را نمی دانم، آن وقت می گفتم که اشتباه از من بود که چنین فردی را بالای سر یک تیم گذاشتم.

زنوزی اعلام کرد: فیفا به پیغام های ارسالی به بازیکن استناد می نماید و می گوید که شما تحت فشار از فلانی تسویه حساب گرفته اید. رأیی که فیفا به باشگاه ماشین سازی ارسال نموده، با استناد به پیغام های ارسالی به این بازیکن ما را محکوم نموده و وکیلی که این مدیر برای پرونده گرفته، به جای دفاع از حق و حقوق ما، از حقوق بازیکن دفاع نموده است و صحبت من این است که این وکیل، آیا وکیل ما بوده یا وکیل بازیکن؟! آن مدیر باشگاهی که ادعا دارد قوانین فوتبال را می داند، چرا به آن بازیکن، هم اس ام اس داده و هم پیغام صوتی ارسال نموده تا ما محکوم شویم.

وی در سرانجام گفت: یا باید بگوییم که اطلاعات فوتبالی ضعیفی داریم یا باید قبول کنیم که این کار عامدانه صورت گرفته تا بازیکن از تیم ما به فیفا شکایت کند و وکیل باشگاه نیز از بازیکن دفاع کند تا محکوم شویم!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3759

به "زنوزی: چرا رئیس فدراسیون فوتبال را افرادی غیر از باشگاه ها انتخاب می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنوزی: چرا رئیس فدراسیون فوتبال را افرادی غیر از باشگاه ها انتخاب می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید