سئول به ججو؛ شلوغ ترین خط هوایی دنیا

به گزارش مجله نماشو، آیا می دانید شلوغ ترین و پرترافیک ترین خط هوایی دنیا، شامل جزیره ای می گردد که شاید حتی نامش را نیز نشنیده اید؟

سئول به ججو؛ شلوغ ترین خط هوایی دنیا

اگر شما بخواهید شلوغ ترین خطوط هوایی جهان را رتبه بندی کنید و آن ها را حدس بزنید، احتمالا به این فکر نخواهید کرد که جهت سئول به جزیره ججو در کشور کره جنوبی را در رتبه های بالای رده بندی خود قرار دهید. حتی اگر کلا این جهت را در لیست خود قرار ندهید هم شاید کسی تعجب نکند. ولی واقعیت این است که بنا به رتبه بندی شرکت اطلاعات سفرهای هوایی او ای جی (OAG)، جهت هوایی ججو به سئول در صدر لیست شلوغ ترین خطوط هوایی جهان قرار گرفته است! علاوه بر این، طبق اطلاعات گوگل فلایتس (Google Flight)، روزانه حدود 120 پرواز در مجموع رفت و برگشت بین این دو مقصد انجام می گیرد. حال ببینیم چرا میلیون ها نفر سالانه این سفر را تجربه می نمایند.

ججو، جزیره ای واقع در ساحل جنوبی کشور کره جنوبی است. با وجود این که ججو در جهت شلوغ ترین خط هوایی جهان قرار گرفته و بیشترین تعداد هواپیما هر روز در آن رفت و آمد دارند، ولی جالب اینجا است که هفتاد درصد گردشگران جزیره ججو، بومی هستند. این جزیره که بزرگترین جزیره کشور کره جنوبی است، لقب هاوایی کره جنوبی را با خود یدک می کشد. کره ای ها به طور منظم به این جزیره و استان نیمه حاره ای ججو سفر می نمایند تا شگفتی ها و جاذبه های طبیعی این جزیره را همانند کوه آتش فشانی غیرفعال هالاسان (Hallasan) که با ارتفاع 1950 متری مرتفع ترین کوه کشور نیز است، ببینند.

یونسکو این کوه دارای مجرای گدازه های آتش فشانی را در سال 2007 در لیست میراث جهانی ثبت نموده است. بعلاوه در سال 2011، جزیره ججو به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی تازه شناخته شد. به جاذبه های فراوان ججو می توانید سنگ های پدربزرگ (Grandfather stones) که مجسمه های بزرگ کنده کاری شده هستند و جزیره ای که محصول ویژه آن سوپ جلبک و توتیا است را اضافه کنید.

مردم کره بعلاوه برای تماشای پیرزنان غواص به ججو سفر می نمایند. این زنان نسبتا مسن که لقب پری های هائنیو (Haenyo) را نیز دارند، به اعماق تنگه کره غواصی می نمایند تا توتیا، حلزون دریایی، صدف و انواع ماهی را صید نمایند و این کار آن ها جنبه ای تاریخی و سنتی دارد. جالب است بدانید که این زنان غواص از هیچ گونه تجهیزات غواصی استفاده نمی نمایند و می توانند در هر بار زیر آب رفتن، نفس خود را تا دو دقیقه حبس نمایند.

علاوه بر گردشگران اهل کره جنوبی، جمعیت زیادی از مسافران چینی نیز به لطف عدم احتیاج به ویزا برای سفر به ججو، به این جزیره می آیند. طبق ادعای سایت کوارتز (Quartz)، فقط در سال 2013 میلادی حدود یک میلیون و هشتصدهزار نفر چینی به ججو سفر نموده اند. در واقع ججو با دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان، یکی از محبوب ترین مقاصد برای چینی ها است.

ولی با وجود همه این ها، جزیره ججو هرگز در تمام طول تاریخ مقصدی برای ماه عسل نبوده است. این جزیره در سال 1948 میلادی شورشی را تجربه کرد که به وسیله هواداران کمونیست رهبری می شد و در نتیجه روزهای ناآرامی را در آن موقع ها داشت. این اتفاقات باعث شده تا امروزه ججو گردشگری تاریک (dark tourism) نیز داشته باشد و بازدیدنمایندگان با مراجعه به یادمان پارک صلح 4.3 (4.3 Peace Park) ادای احترام می نمایند. (گردشگری تاریک، بازدید از مکان هایی است که در معرض بلاهای طبیعی یا بلاهایی همانند جنگ قرار گرفته اند.)

بعلاوه اخیرا اعتراضاتی سیاسی علیه طرح ساخت یک پایگاه نیروی دریایی در این جزیره شکل گرفته است. حتی یک دانشجو در سال 2013 در مقاله ای مطرح کرد که ساخت این پایگاه به محیط زیست، شیوه زندگی و امنیت جزیره ججو آسیب خواهد رساند.

در فوریه 2016، یک مجموعه بندری در این جزیره زیبا افتتاح شد. هدف از ساخت این مجموعه نیز جذب یک میلیون مسافر دریایی با استفاده از کشتی کروز تا سال 2020 و رونق بیشتر گردشگری جزیره ججو بود.

اگر به سئول رفتید و هر لحظه به سرتان زد تا به جزیره زیبای ججو بروید، احتمالا هر 15 دقیقه، می توانید یک پرواز به آن جا پیدا کنید!

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5038

به "سئول به ججو؛ شلوغ ترین خط هوایی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول به ججو؛ شلوغ ترین خط هوایی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید