سازمان بهداشت جهانی اپ ردیابی کرونا می سازد

به گزارش مجله نماشو، تا به امروز کشورها و شرکت های زیادی روی اپلیکیشن های ردیابی تماس برای کنترل شیوع کرونا کار نموده اند و حالا به تازگی سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام نموده در ماه جاری میلادی چنین برنامه ای را برای مردم در کشورهای با منابع کم عرضه می نماید.

سازمان بهداشت جهانی اپ ردیابی کرونا می سازد

به گفته برناردو ماریانو، مدیر ارشد اطلاعات WHO این برنامه از مردم درباره علائم آن ها سوال می پرسد و با توجه به علائم، آن ها را هدایت می نماید تا احتمال ابتلا به کووید-19 تعیین گردد. در صورتی که فرد مشکوک به ابتلا باشد، با توجه به کشوری که در آن زندگی می نماید راهکاری برای انجام تست در اختیار وی قرار می گیرد. WHO میخواهد نسخه دنیای این برنامه را عرضه کند، اما دولت ها می توانند آن را دریافت و ویژگی های جدیدی به آن اضافه نمایند.

در حال حاضر کشورهای هند، استرالیا و بریتانیا برنامه های رسمی خود برای این ویروس را عرضه نموده اند که از ویژگی های مشابه با اپلیکیشن سازمان بهداشت دنیای بهره می برند. این برنامه ها با توجه به علائم، احتیاج به تست را تعیین می نمایند و البته با استفاده از ردیابی تماس، حرکات آن ها را زیرنظر می گیرند، ویژگی که شاید در برنامه WHO حضور داشته باشد.

مهندسان و برنامه نویسان شامل افرادی که در گذشته در شرکت های آلفابت، گوگل و مایکروسافت مشغول به کار بودند چندین هفته به صورت داوطلبانه روی توسعه این اپلیکیشن تمرکز نموده اند و تقریبا 5 نفر از آن ها روی پیشرفت آن نظارت دارند. آن ها یک پروژه متن باز توسعه داده اند که همه توسعه دهندگان در سراسر دنیا می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مهندسان کارهای مقدماتی را انجام دادند و با سازندگان سیستم عامل های موبایل، گوگل و اپل برای امکان استفاده از ویژگی که آن ها برای ردیابی تماس کاربران با همکاری هم توسعه داده اند، صحبت کردند. این فناوری به ارتباط میان گوشی های هوشمند که برای حداقل 5 دقیقه در فاصله کوتاهی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، تکیه دارد. اطلاعات گوشی ها در این هنگام به صورت ناشناس جمع آوری می گردد و زمانی که فردی به کرونا مبتلا گردد، برای افرادی که اخیرا با وی ارتباط نزدیکی داشته اند، نوتیفیکیشن ارسال می نماید.

ماریانو اعلام نموده که در حال حاضر ملاحظات قانونی و حریم خصوصی مانع از افزودن این ویژگی به اپلیکیشن WHO شده. وی همچنین از جمع آوری اطلاعات توسط شرکت ها و استفاده از آن ها برای درآمدزایی در آینده ابراز نگرانی نموده، با این وجود گوگل و اپل اعلام نموده اند که از این اطلاعات برای اهداف دیگری استفاده نخواهند کرد و همچنین پس از انتها کرونا، چنین رویه ای را متوقف می نمایند. ماریانو عنوان نموده که سازمان بهداشت دنیای می خواهد این اپلیکیشن به ابزارهای بیشتری مجهز گردد که برای مثال می توان به دستورالعملی برای مراقبت از بهداشت روانی اشاره نمود.

بسیاری به دنبال استفاده از چنین اپلیکیشن هایی برای کنترل شرایط و بازگشایی مشاغل هستند تا اقتصاد به حالت عادی بازگردد. WHO انتظار دارد که اپلیکیشن آن در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار بگیرد که برای مثال می توان به آمریکای جنوبی و آفریقا اشاره نمود، مناطقی که با افزایش شمار مبتلایان به کرونا روبه رو هستند. اگر فرد در منطقه ای زندگی می نماید که دسترسی مناسبی به اینترنت وجود ندارد، WHO به وسیله پیامک با وی در ارتباط خواهد بود.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1095

به "سازمان بهداشت جهانی اپ ردیابی کرونا می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی اپ ردیابی کرونا می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید