سایپا برای فراوری 2 خودروی جدید با شرکت چینی توافقنامه امضا کرد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: سایپا برای فراوری دو خودروی جدید سدان و شاسی بلند توافقنامه ای را با شرکت خودروسازی چانگان چین امضا کرد.

سایپا برای فراوری 2 خودروی جدید با شرکت چینی توافقنامه امضا کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، در مراسم امضای توافقنامه مذکور که در محل کارخانه چانگان واقع در جنوب پکن انجام شد غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حضور داشت.

شافعی در این مراسم بر توسعه همکاری در زمینه تحقیقات و طراحی بین دو شرکت سایپا و چانگان خودرو علاوه برای فراوری خودروهای جدید تاکید نمود.

وی پیشنهاد کرد شرکت چانگان در طراحی خودروهای جدید سایپا به صورت مستقیم مشارکت نماید.

شافعی با اشاره به اینکه شرکت چانگان می تواند از سه طریق در صنعت خودروسازی ایران حضور یابد، ادامه داد: یکی از این راه ها، سرمایه گذاری در زمینه فراوری قطعات الکترونیکی و با فناوری بالا بطور مستقیم در ایران می باشد.

وی اضافه نمود: پیشنهاد دیگر این است که چانگان با خرید بخشی از سهام شرکت های سایپاکاشان، بن رو و پارس خودرو، و فراوری محصول در این شرکتها وارد بازار ایران گردد.

به گفته شافعی، گزینه سوم حضور چانگان در ایران، خرید بخشی از سهام سایپا خواهد بود که اگر شرکت چینی علاقه مند به حضور در بازار ایران باشد، به وسیله سایپا می تواند حضور موثرتری داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بیانات رئیس جمهور در اجلاس داووس و دعوت سرمایه گذاران خارجی به حضور در صنعت خودروی ایران، و نیز قانون جلب سرمایه گذاران خارجی گفت فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده است که شرکت چانگان باید از این فرصت مغتنم استفاده نماید.

همچنین سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم با بیان این که برنامه دولت ایران، تبدیل کشور به قطب فراوری خودرو در منطقه با فراوری 3 میلیون دستگاه در سال است، گفت: سال گذشته 15 درصد از محصولات سایپا صادر شده است که این رقم ظرف 5 سال آینده باید به 30 درصد افزایش یابد.

مدنی اضافه نمود: هر یک از شرکتهای خودروساز عضو گروه سایپا بجز سایپاکاشان، دارای یک شریک تجاری خارجی خودروساز می باشند که هدف از همکاری با چانگان، فراوری محصولات این شرکت در کاشان که دارای ظرفیت سالانه 180 هزار دستگاهی است، خواهد بود.

مدیرعامل سایپا یادآور شد: در همسایگی ایران حدود 400 میلیون نفر زندگی می نمایند که بجز ترکیه، در هیچکدام خودروساز مطرحی فعالیت نمی نماید و با همکاری چانگان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده خواهیم برد.

مدنی اضافه نمود: شرکت سایپا با چانگان می تواند در حوزه های طراحی، فراوری و صادرات خودرو و نیز حمایت های تکنیکی در قالب سرمایه گذاری مشترک همکاری نماید.

در این مراسم مدیرعامل شرکت چانگان با اشاره به سوابق این شرکت در زمینه فراوری خودرو در چین به عنوان بزرگترین خودروساز با برند چینی در حال حاضر، بیان کرد: هم اکنون چانگان بیش از 10 درصد بازار خودروی چین را در اختیار دارد و قصد داریم با فراوری 6 میلیون دستگاه خودرو در سال 2020 به رده اول خودروسازان چینی دست پیداکنیم.

وی اضافه نمود: چانگان و سایپا ایده ها و فلسفه های مشترکی در صنعت خودرو دارند و با توجه به زیرساخت های مناسب این شرکت ایرانی در حوزه طراحی، فراوری خودرو و خدمات پس از فروش، سایپا می تواند شریک مناسبی برای چانگان باشد.

وی اعلام کرد: چانگان که با سرمایه گذاری مشترکی که با شرکت های بزرگ و معتبر خودروساز جهانی همچون فورد، مزدا، پژو سیتروئن و سوزوکی انجام داده است، و با ایجاد مراکز طراحی و تحقیقاتی در ایتالیا، ژاپن و انگلستان، هم اکنون 27 سایت فراوریی و 25 محصول خودرویی فراوری می نماید و به حدی از دانش و تکنولوژی دست یافته که قصد حضور در بازارهای جهانی را دارد و همکاری با سایپا در ایران را یکی از مسیرهای ورود به بازارهای جهانی می داند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 508

به "سایپا برای فراوری 2 خودروی جدید با شرکت چینی توافقنامه امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا برای فراوری 2 خودروی جدید با شرکت چینی توافقنامه امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید