سمنان و مازندران به مقصد گردشگران بین المللی تبدیل شوند

به گزارش مجله نماشو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سمنان و مازندران باید به مقصد گردشگران و سفرهای بین المللی تبدیل شوند.

سمنان و مازندران به مقصد گردشگران بین المللی تبدیل شوند

به گزارش خبرنگاران از سمنان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، حسین خواجه بیدختی عصر امروز در جلسه هم اندیشی فرمانداران دو استان مازندران و سمنان با رویکرد رونق اقتصاد گردشگری در دو استان، اضافه نمود: شمال و شمال شرق ایران از مناطق مستعد با ظرفیت های طبیعی، فرهنگی و تاریخی است.

وی گفت: متاسفانه این مناطق تا به امروز نتوانسته اند، صندلی واقعی خود را در معرفی به عنوان مقصد سفرهای بین المللی پیدا نمایند.

وی برگزاری این نشست را در توسعه گردشگری دو استان مازندران و سمنان به خصوص در زمینه گردشگری بین المللی موثر دانست و اضافه نمود: جذب گردشگر داخلی و خارجی از اهداف مهم برگزاری این نشست است.

بیدختی گفت: استان سمنان به دلیل قرار داشتن در حاشیه کویر ایران به همراه ظرفیت های تاریخی و طبیعی، یکی از محورهای مهم کاروان های راه ابریشم بوده که بخش فرعی این راه در مازندران و گلستان ادامه یافته است.

وی اضافه نمود: این ظرفیت ها به همراه قرار داشتن استان در راستا زائران امام رضا(ع)، استان سمنان را به عنوان یک ظرفیت ملی و بین المللی در حوزه گردشگری معرفی نموده است.

بیدختی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان مازندران نیز گفت: اقامت 12 میلیون نفر شب گردشگر داخلی در مازندران نیز نشان گر ظرفیت بالای این استان در جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خواهان ایجاد فرصت های جدید در زمینه گردشگری سلامت، معرفی اکوتوریسم این دو استان و افزایش همکاری های منطقه ای برای شکل گیری مقصد جدید گردشگری بین المللی در این بخش از ایران شد.

تورهای مشترک گردشگری در سمنان و مازندران برگزار گردد

فرماندار مهدیشهر خواهان اولویت بندی راستاهای گردشگری مشترک و برگزاری تورهای ترکیبی گردشگری برای دو استان سمنان و مازندران شد.

حسن ارگی در جلسه هم اندیشی فرمانداران دو استان مازندران و سمنان که با رویکرد رونق اقتصاد گردشگری دو استان در سمنان در حال برگزاری است، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت های موجود، برای توسعه گردشگری این دو استان استفاده گردد.

فرماندار مهدیشهر اضافه نمود: افزایش تعامل دو استان سمنان و مازندران، در تحقق شعار استان سمنان از معبر به مقصد، توسعه گردشگری و اقامت گردشگران در استان موثر است.

ارگی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری دو استان در حوزه بین الملل نیز تاکید نمود و با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به عنوان صادرات نامرئی در توسعه مالی کشور موثر است، گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، میزان ورودی گردشگر خارجی به کشور افزایش یافته است.

این نشست با هدف پیگیری اجرای طرح گردشگری از کویر تا کرانه به میزبانی فرمانداری شهرستان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری سمنان و با حضور مدیران کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دو استان سمنان و مازندران و تعدادی از مسئولان استان سمنان، برگزار گردید.

انسداد 5 حلقه چاه غیرمجاز در دامغان

مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان از مسدود کردن پنج حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران از دامغان؛ علی خراسانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان دامغان اظهار کرد: کم آبی امروز مهمترین دغدغه مسئولان کشور و استان است.

وی با اشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور درباره دو گزینه شاخص حفاظت از منابع آب اضافه نمود: پروژه نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی و پر و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیرمجاز از عمده ترین راه کارهای پیش رو جهت حفاظت و صیانت از منابع ارزشمند آبی است.

خراسانی به شناسایی چندین حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان اشاره نمود و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با مقامات قضایی پنج حلقه از چاه های غیرمجاز دامغان پر و مسلوب المنفعه شد.

وی به عزم جدی امور جهت حفاظت و صیانت از منابع آب های زیرزمینی اشاره و توضیح داد: به همین دلیل 388 دستگاه کنتور هوشمند آب بر روی چاه های کشاورزی این شهرستان نصب شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: به دلیل اتمام مهلت مقرر در شارژ کنتورهای یاد شده تعداد 60 مورد در سال آبی 96 -95 کالیبره و مجدداً شارژ شدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4036

به "سمنان و مازندران به مقصد گردشگران بین المللی تبدیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان و مازندران به مقصد گردشگران بین المللی تبدیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید