سناتور آمریکایی: فشار بر هند برای لغو حکومت نظامی در کشمیر افزایش می یابد

به گزارش مجله نماشو، یک هیات از سناتورهای آمریکایی به پاکستان سفر نموده و با رئیس منطقه آزاد کشمیر دیدار و مصاحبه کردند.

سناتور آمریکایی: فشار بر هند برای لغو حکومت نظامی در کشمیر افزایش می یابد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، هیات سناتورهای آمریکایی که پیروز به دریافت مجوز سفر به کشمیر تحت اشغال هند نشده بودند به پاکستان سفر نموده و از مناطق مختلف کشمیر آزاد دیدن کردند.

کریس وان هولین که مسئول هیات اعزامی آمریکا است ضمن دیدار با مسعود خان رئیس منطقه آزاد کشمیر خاطرنشان کرد: حداکثر کوشش خود را برای بازگرداندن آرامش به منطقه انجام خواهیم داد.

وی گفت: هدف ما از سفر به کشمیر تحت کنترل هند و پاکستان این بود که با شرایط میدانی آشنا شویم و از نزدیک وضعیت مردم منطقه را مشاهده کنیم.

این سناتور آمریکایی اضافه نمود: فشار بر هند را برای لغو حکومت نظامی در کشمیر و آزاد کردن مردم از حبس خانگی افزایش خواهیم داد.

کریس وان هولین گفت: مردم کشمیر مانند دیگر انسان های روی زمین حق دارند سرنوشت خود را معین نمایند و این مطابق قوانین سازمان ملل است.

وزارت خارجه پاکستان در مورد سفر سناتورهای آمریکایی خاطرنشان کرد: امیدواریم آنها به هدف سفر خود که درک حقایق موجود در مورد کشمیر است برسند و بتوانند از حقوق مردم مظلوم این منطقه دفاع نمایند.

لازم به ذکر است دولت هند حاضر به صدور مجوز برای هیات آمریکایی نشد و به آنها اجازه سفر به کشمیر تحت کنترل خود را نداد.

وان هولین در این خصوص گفت: عدم صدور مجوز برای بازدید از منطقه نشان دهنده این است که هند مسائلی را از چشم جهانیان مخفی می نماید.

لازم به ذکر است هند از حدود دو ماه پیش ساکنان کشمیر را در خانه های خود حبس نموده و به آنها اجازه خروج از منازلشان را نمی دهد.

گزارش ها حاکی است روزانه حداقل 6 نفر در کشمیر به دلیل بسته بودن مسیرهای مواصلاتی و نبود داروهای لازم جان خود را از دست می دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 494

به "سناتور آمریکایی: فشار بر هند برای لغو حکومت نظامی در کشمیر افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی: فشار بر هند برای لغو حکومت نظامی در کشمیر افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید