سهام بعضی شرکت هایی که صید ترال می نمایند متعلق به چینی هاست

به گزارش مجله نماشو، نماینده چابهار در مجلس گفت: اسناد متقنی دارم که سهام بعضی شرکت هایی که مبادرت به صید ترال می نمایند متعلق به چینی هاست ولی مجلس اجازه نمی دهد که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت های چینی گردد تا آنها به صید ترال بپردازند.

سهام بعضی شرکت هایی که صید ترال می نمایند متعلق به چینی هاست

به گزارش فارس، تعیین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین شرایط صید ترال در دریای عمان و خلیج فارس گفت: تنها شناوری که در چابهار و دریای عمان در حال فعالیت است، کار تحقیقاتی انجام می دهد و چیزی در صید ترال وجود ندارد این درحالی است که این شناور هم دارای مجوز است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: متأسفانه در کارویژه مرز شورایعالی امنیت ملی مصوب شده که یکسری مجوزها به بعضی کشتی ها برای صید ترال داده گردد و آیین نامه اجرایی نحوه عمل برای صید ترال هم تعریف نموده اند، اما من کماکان معتقدم بایستی توافق اجرا شده بین آقای خاوازی وزیر وقت جهاد کشاورزی با مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف 2 ساله صید ترال اجرایی گردد. هر چند که این توافق سال بعد سرانجام می پذیرد.

وی اضافه کرد: اسناد متقنی دارم که بعضی شرکت هایی که مبادرت به صید ترال می نمایند، بخش عمده ای از سهام آنها متعلق به چینی هاست ولی نمایندگان مجلس اجازه نمی دهند که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت های چینی گردد تا آنها به صید ترال بپردازند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: طبق آمارها حداقل 10 شناور گروه کشتیرانی کیش و... وجود دارند که چینی ها 49 درصد سهام آنها را در اختیار دارند؛ قطعا چینی ها برای صید ماهیان عادی به خلیج فارس و دریای عمان نیامده اند، نیت آنها صید ترال است. این در حالی است که آنها فعلا در صید ترال مشغول نیستند.

سعیدی گفت: با توقف صید ترال اقتصاد ماهیگیران در منطقه چابهار تکان اساسی خورده است، ولی انتظار داریم توافقی که مجلس با وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صدور مجوز صید برای صیادان بومی بوده، هرچه سریع تر اجرایی گردد اما متأسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2174

به "سهام بعضی شرکت هایی که صید ترال می نمایند متعلق به چینی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام بعضی شرکت هایی که صید ترال می نمایند متعلق به چینی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید