تور آلمان: سوغات برلین آلمان؛ از عروسک های Steiff تا پاستیل های خوشمزه

به گزارش مجله نماشو، برلین یکی از مراکز فرهنگی دنیا و یک مقصد گردشگری محبوب در آلمان است. با خبرنگاران همراه باشید تا با سوغات برلین آشنا شویم.

تور آلمان: سوغات برلین آلمان؛ از عروسک های Steiff تا پاستیل های خوشمزه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

برلین، مرکز آلمان، موقعیت های زیادی برای خرید دارد. در فروشگاه ها و مراکز خرید این شهر، هر محصولی که فکر کنید پیدا می گردد. از برترین محصولات برندهای برتر مد تا سوغاتی های محلی و صنایع دستی. اما بیشتر افراد ترجیح می دهند که از سفر، سوغاتی منحصربه فرد ببرند. چیزی که آن را نتوان به راحتی در جای دیگر پیدا کرد. به همین علت بیشتر افراد در پی محصولات محلی و صنایع دستی می گردند. در ادامه با تعدادی از سوغاتی های خاص برلین آشنا می شویم که خاطرات سفر آلمان را برایتان زنده می نمایند.

مجسمه های کوچک Hummel

این تندیس های کوچک بر اساس نقاشی های یک راهبه به نام Sister Maria Innocentia Hummel ساخته شده اند. این مجسمه ها اولین بار در سال 1935 معرفی شدند و در اواخر جنگ جهانی دوم به محبوبیت فوق العاده ای رسیدند. در آن موقع، سربازان آمریکایی حاضر در خاک آلمان این تندیس ها را به عنوان هدیه به خانه های خود می فرستادند. امروز، باشگاه M.I. Hummel، صد هزار عضو در سراسر جهان دارد.

تزیینات کریسمس

بسیاری از تزیینات کریسمس که امروزه می شناسیم و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند، ریشه ای آلمانی دارند. مثلا حباب های شیشه ای و رنگارنگ از کارگاه شیشه گری روستای Lauscha در دهه 1830 نشات گرفته اند. سنت ساخت و استفاده از هرم های چوبی که با شعله شمع حرکت می نمایند از منطقه Erzgebirge شروع شده است. جالب است بدانید که موزه تزیینات کریسمس آلمان در سال 2000 در شهر رتنبورگ اُب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber) افتتاح شده است و در آن تزیینات کریسمس دست ساز به نمایش درآمده است.

ساعت کوکو

با خرید این سوغاتی زیبا، خاطرات سفر به برلین را در هر لحظه از زندگی خود جاری می کنید. مدل های ساده را که با دست، حکاکی و منبت کاری شده باشند می توانید با کمتر از 200 یورور بخرید اما مدل های لوکس تر که دارای جزییات ظریف است و کیفیت فوق العاده ای دارد تا 3 هزار یورو هم قیمت دارد.

کتاب

بسیاری از داستان های قدیمی بچگانه و آثار برتر جهانی ادبیات، متعلق به آلمان است. در فروشگاه های محصولات فرهنگی و کتاب فروشی های المان می توانید این رمان ها و داستان ها را برای علاقه مندان به زبان و فرهنگ آلمانی بخرید. البته بسیاری از این کتاب ها به چندین زبان جهان ترجمه شده اند و می توانید کتاب هایی به زبان های دیگر هم پیدا کنید.

پاستیل خرسی!

آلمان، خاستگاه پاستیل خرسی است و اولین پاستیل خرسی جهان در کارخانه شکلات و آب نبات Haribo ساخته شده است. البته این روزها پاستیل خرسی در هر نقطه از جهان و در تمام سوپرمارکت ها پیدا می گردد. اما نوع آلمانی آن بیشتر طعم میوه می دهد و از مواد طبیعی برای رنگ دادن به آن استفاده می گردد. در فروشگاه های مخصوص پاستیل خرسی، انواع پاستیل در ابعاد و مقدار های گوناگون پیدا می گردد!

عروسک های Steiff

این سوغاتی نه فقط برای بچه ها بلکه برای بزرگترها و مجموعه داران هم بسیار مجذوب کننده است. عروسک های Steiff با برترین و باکیفیت ترین مواد اولیه تهیه می گردد و بسیار متنوع و دوست داشتنی است. اگر زمان کافی در اختیار دارید می توانید یک سفر کوتاه به Giengen ترتیب دهید و از کارخانه عروسک سازی بازدید کنید؛ جایی که در کارگاه های آن عروسک های پولیشی با دقت و ظرافت تمام با دست دوخته می شوند. می توانید بازدیدتان را با خرید در بزرگترین فروشگاه Steiff در جهان، کامل کنید.

وسایل و پیراهن ورزشی از فروشگاه تیم هرتابرلین

برلین باشگاه فوتبالی در حد بارسلونا ندارد. مشهورترین باشگاه ورزشی این شهر، هرتابرلین است. در فروشگاه های این باشگاه می توانید پیراهن هایی با لوگوی باشگاه و وسایل ورزشی برای پسربچه های عاشق فوتبال بخرید.

شکلات آلمان

بسیاری از کشورهای جهان، شکلات سازی های معروفی دارند که محصولات آنها در تمام کشورهای جهان پخش می گردد. در آلمان هم مارک های مشهور و محبوب شکلات را در فروشگاه های کوچک و بزرگ خواهید دید. شکلات، سوغاتی خوبی است که همه سلیقه ها را راضی می نماید.

از کجا بخریم؟

در برلین مراکز خرید، بازارچه ها و دپارتمان استورهای زیادی وجود دارند که از آنها می توانید انواع سوغات و هدیه را برای خود و نزدیکان تان بخرید. در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می شویم.

Berlin Deluxe

در این فروشگاه سوغات شیک و دیدنی می توانید برای هر کسی یک سوغاتی مناسب پیدا کنید. این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از هدیه و سوغات دارد که انتخاب را برای شما آسان می نماید. از انواع تی شرت ، پرچم و کیف با طرح های مرتبط با برلین گرفته تا مجسمه های کوچک و زیبا. کارکنان این فروشگاه، رفتاری بسیار محبت آمیز دارند و به خوبی شما را برای خرید هدیه مناسب هدایت می نمایند.

فروشگاه Souvenirs To Go

در این فروشگاه می توانید برترین و باکیفیت ترین سوغاتی های ریز و درشت را بخرید. فروشندگان این مجموعه، همواره آماده هدایت شما هستند. عروسک های پولیشی خرس، مگنت، لباس، کیف، ظروف و اشیای سرامیکی و حتی تکه هایی از دیوار برلین را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.

فروشگاه سوغات کاخ شارلوتنبورگ (Charlottenburg)

این کاخ به عنوان یکی از زیباترین کاخ های برلین شناخته می گردد و یکی از برترین نمونه های قصر باروک در آلمان است. بعد از بازدید از فضای داخلی و نمای بیرونی باشکوه این کاخ، می توانید از فروشگاه سوغاتی که در مجموعه وجود دارد، یک یادگاری بخرید.

فروشگاه Freak Out

این فروشگاه در منطقه ای به نام Friedrichshain قرار گرفته است. اگر در پی یک سوغاتی خاص غیر از تی شرت و ماگ با طرح جاذبه های گردشگری برلین می شد، این فروشگاه برای شما مناسب است. هر چیزی که تصور کنید از کیف پول و کیف دستی گرفته تا عروسک های متنوع، اتوبوس های قدیمی دوطبقه مینیاتوری و بطری های نوشیدنی به شکل برج برلین.

فروشگاه KaDeWe

این فروشگاه، بزرگترین دپارتمان استور در اروپای قاره ای است. در این فروشگاه می توانید انواع تی شرت، هودی، ماگ، کیف، وسایل دکوری، کارت پستال و انواع و اقسام سوغاتی های ریز و درشت را بخرید.

فروشگاه Ampelmann

Ampelmann یک برند نمادین در برلین است. در این فروشگاه می توانید انواع سوغات را بخرید. فروشگاه در یک خیابان خلوت در منطقه توریستی اصلی برلین واقع شده است و تا دیروقت باز است. بنابراین برای سر زدن به آن و خرید سوغات، لازم نیست از تفریحات روزانه خود بزنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / tripsavvy / dw.com
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2034

به "تور آلمان: سوغات برلین آلمان؛ از عروسک های Steiff تا پاستیل های خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: سوغات برلین آلمان؛ از عروسک های Steiff تا پاستیل های خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید