شناسایی اولین مورد اومیکرون در تهران

به گزارش مجله نماشو، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، جزئیات خبر مربوط به مشاهده سویه اومیکرون در کشورمان را تشریح کرد.

شناسایی اولین مورد اومیکرون در تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدمهدی گویا، روز یکشنبه 28 آذر 1400 در تبادل نظر با شبکه خبر سیما، گفت: به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد یکشنبه مثبت بود، چند مورد مشکوک نیز وجود دارد که در حال آنالیز آن ها هستیم و به محض اینکه تشخیص آزمایش آن ها تأیید شد، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که چندین نوع کیت تشخیص ویروس داریم که پیچیده ترین سویه ها را تشخیص می دهند، اضافه کرد: فرد مبتلا، هموطن (آقا) است که اخیراً از یکی از کشور های همسایه وارد کشور شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: فرد مبتلا در تهران شناسایی شده و حال عمومی او خوب است و همه مراقبت های لازم از بیمار به عمل آمده است.

گویا با تاکید بر این موضوع که واکسن های مورد استفاده برای سویه اومیکرون نیز اثربخشی دارند، توضیح داد: افرادی که 3 دوز واکسن دریافت نموده اند، ایمنی بیشتری دارند.

وی اضافه کرد: کسانی که قبلاً مبتلا شده اند این تصور پیش نیاید که دیگر مبتلا نمی شوند، برعکس کسانی که قبلاً مبتلا شده اند، امکان دارد بیشتر درگیر سویه اومیکرون شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2129

به "شناسایی اولین مورد اومیکرون در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی اولین مورد اومیکرون در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید