شناسایی 7387 کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان کرمان

به گزارش مجله نماشو، طرح غربالگری تنبلی چشم در بچه ها 3 تا 6 سال همزمان با سراسر کشور در استان کرمان با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان و کارشناسان تخصصی مربوطه در مهد کودک مروارید کرمان شروع شد.

شناسایی 7387 کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان کرمان

به گزارش خبرنگاران، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این مراسم با اشاره به اهمیت پیشگیری در بروز معلولیت ها به ویژه کم بینایی ونابینایی ناشی از تنبلی چشم در دوران کودکی گفت: وقتی که با یک معاینه ساده وکم هزینه چشم در گروه سنی 3تا 6 سال می توان از معلولیتی چون کم بینایی و نابینایی پیشگیری کرد، بنابراین نادیده دریافت این اقدام پیشگیرانه، نتایج زیانباری بیشماری به همراه خواهد داشت.

وی در تشریح اقدامات سازمان بهزیستی در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم گفت : این طرح از سال 1374 در کشور به اجرا گذاشته شد که هرساله با افزایش سطح پوشش و آگاهی جامعه تعداد بچه ها غربال شده افزایش پیدا می نماید به طوری که در سال گذشته بیش از 73 درصد بچه ها استان غربال شده اند که برنامه ریزی و کوشش می گردد با همکاری پررنگ تر خانواده ها و دست اندرکاران این پوشش را به بیش از 90 درصد در امسال افزایش دهیم .

صادق زاده با بیان اینکه از بین 18 هزار و 8625 کودک دارای شرایط غربالگری 13 هزار و 878 کودک مورد معاینه قرار دریافتد، اضافه کرد: تعداد 7هزار و 387 کودک مشکوک به تنبلی چشم برای معاینات تکمیلی به بینایی سنج معرفی که از این تعداد یک هزار و 96 مورد دارای اختلال بینایی و 230 نفر مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطر نشان کرد: بهترین زمان تشخیص و درمان تنبلی چشم و پیشگیری از عوارض این تنبلی سن 3 تا6 سالگی است که این طرح هر ساله اول آبان ماه در مراکز آموزشی - مهدهای کودک و خانه های بهداشت سراسر استان اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 626

به "شناسایی 7387 کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 7387 کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید