جواد محجوب: باخت ستاره ها خیلی هم بد نیست

به گزارش مجله نماشو، جواد محجوب ملی پوش سنگین وزن جودوی ایران تاکید دارد که با کاهش درد زانویش و حصول بهبودی ، احتمالا او از 2 ماه دیگر می تواند روی تاتامی برگردد.

جواد محجوب: باخت ستاره ها خیلی هم بد نیست

به گزارش خبرنگاران ، رضا عباسپور ، بعد از اینکه آسیب دیدگی جدی مینیسک و رباط صلیبی جوادمحجوب ملی پوش سنگین وزن جودوی کشورمان با تشخیص درست پزشک معالج او مسجل شد، محجوب تصمیم گرفت برای خلاص شدن از این مصدومیت عذاب آور، زانوی خود را به تیغ جراحان بسپارد. محجوب برای اینکه زودتر به شرایط آرمانی برگردد، سراغ دکتر کیهانی رفت تا جراحی زانوی آسیب دیده خود را به او بسپارد. دکتر کیهانی همان پزشکی است که زانوی آسیب دیده بهداد سلیمی را قبل از المپیک ریو به بهترین شکل ممکن جراحی نموده بود. محجوب حالا با جراحی خوبی که روی زانوی آسیب دیده اش صورت گرفته آرام آرام دارد به شرایط نرمال قبلی برمی گردد. البته او اعتقاد دارد برای بازگشت روی تاتامی حداقل 2 ماه دیگر زمان احتیاج دارد تا درست و حسابی بتواند برای مبارزه مهیا گردد.

***

بعد از جراحی که روی زانویت داشتی الان وضعیتت بهتر شده یا هنوز هم درد داری؟

خداراشکر دکتر کیهانی خیلی خوب زانویم را جراحی کردند. طوری که الان تقریبا به شرایطی رسیدم که دیگر عصاهایم را کنار گذاشتم و آرام آرام دارم روی پاهای خودم راه می روم. ضمن اینکه تقریبا روزهای آخر دوره فیزیوتراپی زانویم را سپری می کنم.

یعنی از ماه آینده می توانی مجددا تمرینات بدنسازی و حرکات اصلاحی برای تقویت عضلات تحلیل رفته ات را آغاز کنی؟

بله، بعد از اینکه دوره فیزیوتراپی و آب درمانی زانویم تمام گردد، تمرینات بدنسازی با وزنه و حرکات اصلاحی و تخصصی مربوط به جودو را آغاز می کنم تا آرام آرام بدنم به شرایط آمادگی برای رفتن روی تاتامی و آغاز تمرینات تخصصی جودو و مرور فنون این رشته نزدیک گردد. البته خب قطعا زمان می برد تا بتوانم دوباره به شرایط مسابقه ای و مبارزه ای برای حضور در میادین مهم بین المللی برگردم اما خب این طبیعی است و چاره ای جز طی کردن این پروسه نیست.

خودت فکر می کنی چقدر طول می کشد تا دوباره بتوانی آماده و سرحال روی تاتامی مسابقه برگردی؟

قطعا با توجه به روند خوبی که در پروسه درمانی ام وجود دارد، می توانم تا 2 ماه دیگر روی تاتامی برگردم و تمرینات تخصصی جودو را پرفشار آغاز کنم. جا دارد از آقای دکتر کیهانی که با حساسیت ویژه ای عمل جراحی زانویم را انجام دادند و خیلی جدی پی گیر وضعیت درمانی ام هستند تشکر کنم. زیرا اگر وضعیت زانویم همان طور باقی می ماند معلوم نبود چه شرایطی برای ادامه مسیر قهرمانی ام رقم می خورد! با این وجود اما خودم خیلی امیدوارم که با شرایطی بهتر از قبل و روحیه ای به مراتب بهتر از گذشته به فعالیت حرفه ای در جودو ادامه دهم.

اگر همانطوریکه پیش بینی می کنی همه چیز طبق برنامه ریزی که داری برایت پیش برود، از کدام مسابقه بین المللی برای بازگشت به جهانی قهرمانی آغاز می کنی؟

اگر همه چیز روبراه باشد و اتفاق خاصی در طول تمرینات و دوره آماده سازی برای زانویم بوجود نیاید، فکر کنم از مسابقات آسیایی ابوظبی بتوانم با قدرت به جهانی قهرمانی بازگردم و خودم را برای کسب سهمیه المپیک و حضوری متفاوت در این رویداد بزرگ ثابت کنم.

چرا بعد از تغییر و تحولاتی که در راس هرم مدیریتی جودو رخ داد، مجددا در تورنمنت هایی که ملی پوشان جودوی کشورمان اخیرا در آنها حضور داشتند شاهد افت کیفی و نتایج ضعیف بودیم؟

تغییراتی که در سیستم مدیریتی جودو ایجاد شد اگرچه قانون است و باید اجرا گردد، اما تغییرات درست و منطقی نبود. زیرا ما با مدیریت خوبی که آقای درخشان در فدراسیون داشتند راهمان را پیدا نموده بودیم و با کمترین نوسان ممکن برای کسب نتایجی درخشان در المپیک 2020 توکیو داشتیم مسیرمان را طی می کردیم. اما خب با توجه به قانون بازنشسته ها جودو مجبور شد یک مدیر لایق و شایسته را به اجبار از دست بدهد. حالا هم اگر چه معتقدم که ما می توانیم همان مسیر و هدفگزاری درست ترسیم شده را دنبال کنیم، اما خب مطمئنا هر تغییر و تحولاتی چالش ها و مسائل خاص خودش را بدنبال دارد. درست مثل همین نتایج نسبتا ضعیفی که در چند ماه اخیر برای ما رقم خورد. البته من معتقدم که جودوی ایران در جهان مسیرش را پیدا نموده و به خودباوری رسیده که این موضع یعنی (اصل خودباوری) می تواند نقطه قوت و برگ برنده ما برای ادامه موفقیت و درخشش در بازی های المپیک 2020 توکیو باشد.

یعنی اعتقاد شما این است که نتایج کسب شده توسط ملی پوشان جودو در تورنمنت های اخیر خیلی هم نا امید نماینده نیست؟

خیر، همانطوریکه گفتم جودوی ایران به خودباوری رسیده وملی پوشان عنواندار و باتجربه ما این را پذیرفتند که می توانند در رقابت های جهانی یا بازی های المپیک مقابل رقبای قدرتمند مبارزه نمایند و با شکست آنها از سکوی قهرمانی بالا بروند. البته قبول دارم که ما در چند تورنمنتی که اخیرا شرکت کردمف نتایج خوبی بدست نیاوردیم. اما آن هم دلیلش فکر می کنم کم تجربگی بچه های جوان ما بود که خیلی سابقه حضور در رقابت های معتبر و مهم بین المللی را نداشتند. وگرنه باخت ستاره های تیم به اعتقاد من در این تورنمنت ها خیلی هم نمی تواند برای آنها بد باشد. زیرا همین شکست ها می تواند کلاس درسی باشد برای بچه ها تا با شناخت نقاط ضعف خود و تقویت نقاط قوتشان برای حضور در میادینی بزرگتر و معتبرتر مهیا شوند.

برای بازگشت مجدد روی تاتامی چه برنامه ای داری؟

ما برای شکست رقبای مطرح و قدرتمند خود در رقابت های مختلف به خودباوری رسیدیم. من هم با همین ذهنیت دارم خودم را مهیا می کنم تا بعد از بازگشت روی تاتامی مسابقه، طوری بدنم را مهیا کنم تا بدون درنظر دریافت نام و عنوان رقبای جهانی ام برای حضور و کسب یک مدال خوش رنگ در بازی های المپیک به بهترین شکل ممکن آماده شوم. حقیقتش این است که اگرچه ما نسبت به رقبای جهانی خود چه از لحاظ امکانات و چه از نظر تجهیزات خیلی عقب تریم، اما خب به هر ترتیب ما پذیرفتیم حتی با چلوکباب و خورشت قورمه سبزی هم باید جلوی رقبایی که با تزریق دلار و هزینه های هنگفت مالی ساخته و پرداخته می شوند مبارزه کنیم و پیروز شویم. شرایط من هم برای بازگشت روی تاتامی خیلی با بقیه بچه های ملی پوش فرقی ندارد. قطعا اگر تا 2 ماه دیگر وضعیت زانویم نرمال گردد، با قدرت تمریناتم را آغاز می کنم تا برای المپیک ضمن کسب سهمیه برای نصاحب نشانی خوش رنگ در این رویداد معتبر آماده شوم.

به عنوان ملی پوشی که سابقه حضور در المپیک را داری، نظرت در خصوص عملکرد احتمالی جودو در المپیک 2020 توکیو چیست؟

واقعا شرایط بدنی و روحی تک تک بچه های جودوی ایران برای درخشش در المپیک 2020 توکیو و کسب مدال هایی خوش رنگ از این میدان معتبر عالی و قابل قبول است. اما آرزوی قلبی من برای جودوی ایران و عملکر تیم ملی در بازی های المپیک 2020 توکیو ابتدا این است که ما با دریافت حداکثرسهمیه بتوانیم با ترکیب کامل به توکیو اعزام شویم که این خودش برای ما افتخار بزرگی محسوب می گردد. ثانیا سوای اعزام تیم با ترکیب کامل از خدا می خواهم تا تک تک بچه های شایسته و عنواندار تیم مثل سعید ملایی، محمدبریمانلو و بقیه ملی پوشانی که موفق به حضور در این رویداد می شوند، با درخششی خیره نماینده در توکیو صاحب خوش رنگ ترین مدال بازی های المپیک شده و پرچم کشورمان را در این آوردگاه بزرگ به اهتزار درآورند. جودوی ایران واقعا شایستگی و لیاقت قرار دریافت روی بهترین سکوهای جهانی و المپیک را دارد. فقط ما در شرایط فعلی احتیاجمند حمایت و نگاه دلسوزانه تری از سوی مسئولان ورزش کشور هستیم. زیرا مسئولان ورزش باید بدانند که مدال المپیک را همان روز مسابقات به ورزشکار نمی دهند. بلکه هرکدام از ورزشکاران و قهرمانانی که در المپیک روی سکوی قهرمانی می روند مدالشان را با حمایت همه جانبه از سوی حامیان و مسئولان ورزشی کشورشان، حداقل یکسال قبل از حضور در المپیک برای خود رقم زدند و کنار گذاشتند. بنابراین اگر دنبال مدال آوری در المپیک آتی هستیم از همین حالا باید روی منتخبان خود برنامه ریزی کنیم.

5،1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4866

به "جواد محجوب: باخت ستاره ها خیلی هم بد نیست" امتیاز دهید

1 کاربر به "جواد محجوب: باخت ستاره ها خیلی هم بد نیست" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواد محجوب: باخت ستاره ها خیلی هم بد نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید