شهر های تاریخی که از وجود آن ها بی خبر هستید

به گزارش مجله نماشو، به نقل از ام اس ان دنیا پر از شهر هایی است که اگر چه کوچک هستند اما اهمیت تاریخی زیادی دارند. ما در این گزارش چند مقصد تاریخی را به شما معرفی می کنیم.

شهر های تاریخی که از وجود آن ها بی خبر هستید

کوتور در مونته نگرو

کوتور یکی از سردترین مناطق اروپا است. این شهر در طول تاریخ تحت حاکمیت صربستان، مجارستان و ونیز قرار گرفته است.

دیوار های قرون وسطایی کوتور هنوز پر افتخار هستند و مناظر زیبایی را در معرض دید گردشگران قرار می دهند.پیچ وخم خیابان های سنگفرش شده کوتور به برج ساعت ساخته شده در قرن 17 وکلیسای سنت نیکلاس منتهی می شوند.

لوبک در آلمان

لوبک میراث دنیای یونسکو است. این شهر در قرن 12 میلادی تأسیس شده وبیشتر به عنوان پایتخت سابق لیگ هانستیک شناخته می شود.

دروازه موزه هولستن در ورودی شهر لوبک قرار گرفته است و داستان این شهر را روایت می نماید.

سگوویا در اسپانیا

سگوویا در 100 مایلی شمال غربی مادرید قرار گرفته است. این شهر جاذبه های گردشگری متعددی دارد که از میان آن ها می توان به کلیسای جامع گوتیک قرن 16، آخرین کلیسای جامع اسپانیایی که به سبک گوتیک ساخته شده، اشاره نمود.

بازل در سوئیس

شهر بازل ترکیبی با شکوه از فرهنگ سوییس، آلمان وفرانسه را نشان می دهد و چهل موزه در آن شهر وجود دارد.

نلسون در بریتیش کلمبیا (کانادا)

شهر نلسون در دهه 1800 شکل گرفت. این شهر به طور رسمی در سال 1897 به ثبت رسید و به اولین مرکز اداری در منطقه بریتیش کلمبیا تبدیل شد.

نلسون امروزه چشمگیرترین معماری ویکتوریایی را در معرض دید گردشگران قرار می دهد.

آرل در فرانسه

شهر آرل در منطقه پرووانس فرانسه با معماری رومی خود جنبه ای هنری دارد. نام شهر آرل با نام ونسان ون گوگ نقاش هلندی گره خورده است، زیرا ون گوگ در این شهر کار های عظیم و قابل احترامی انجام داد گه متأسفانه هیچکدام از آن ها باقی نماندند.

الی در کمبریج شایر

شهر کوچک الی در خیابان کمبریج شایر انگلستان واقع شده است و قدمت آن به سال 673 میلادی باز می شود، که شاهزاده خانم سنت اتلدردا یک جامعه مسیحی را در مکان فعلی شهر الی تأسیس کرد. گرچه کلیسای اولیه شهر الی باقی نمانده است، اما کلیسای جامع این شهر با بیش از 300 سال قدمت هنوز پابرجاست. این کلیسا تنها جاذبه تاریخی شهر الی نیست، خانه کرامول یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این شهر محسوب می شود.

کلونیا دل ساکرامنتو در اوروگوئه

شهر کلونیا دل ساکرامنتو یکی از قدیمی ترین شهر های اوروگوئه است و محله تاریخی آن به عنوان میراث دنیای یونسکو شناخته می شود.این شهر در سال 1680 توسط پرتغالی ها تأسیس شد وخاتمه نیرو های اسپانیایی بر آن غلبه کردند. امروزه اثر معماری اسپانیایی و پرتغالی را در معماری این شهر می بینیم.

موستار در بوسنی وهرزگوین

با وجود ساختمان های متروکه ودیوار های پر از گلوله در اطراف هسته تاریخی موستار، شواهد مربوط به جنگ های یوگسلاوی 1990 را هنوز می توان یافت، اما کوشش های زیادی برای بازگرداندن مرکز شهر موستار به شکوه قبلی خودش صورت گرفته است.

پل قدیمی شهر موستار به سبک عثمانی بر فراز رودخانه نرتوا قرارگرفته است و مسجد کوشکی مهر پاشا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر است.

وستروس در سوئد

وستروس در جنوب سوئد قرار گرفته است. این شهر در قرون وسطی شکل گرفت و قدیمی ترین محله های آن همچنان با خیابان های سنگفرش شده و خانه های رنگارنگ باقی مانده اند. از جاذبه های تاریخی وستروس می توان به کلیسای جامع سبک گوتیک اسکاندیناوی و یک گور دخمه باستانی اشاره نمود.

ویموث در ماساچوست (آمریکا)

ویموث، دومین شهرک قدیمی ماساچوست در 17 مایلی جنوب تاریخی بوستون است، اما این شهر سهم زیادی از تاریخ را نیز دارد. منطقه ویموث برای اولین بار توسط انگلیسی ها در سال 1622 آباد شد و به مزارع وساگوسکوس (Wessaguscus Plantation) تبدیل شد. اگر چه این مستعمره اولیه مغلوب شد اما خاتمه یک شهرک دائمی تأسیس و ویموث ایجاد شد. امروزه از بنا های برجسته ویموث می توان به تالار شهر قرن بیستم اشاره نمود.

مریدا در اسپانیا

شهر کوچک مریدا با ریشه های رومی در غرب اسپانیا قرار گرفته است. این شهر در اوایل سال 25 قبل از میلاد تأسیس شد و یکی از عظیم ترین و مهم ترین شهر های اسپانیا بود. ویرانه های رومی شهر مریدا همچنان یک جاذبه مهم فوق العاده به حساب می آیند.

لوسرن در سوئیس

لوسرن که به عنوان دروازه ورود سوئیس مرکزی شناخته می شود ودر کنار دریاچه لوسرن قرار گرفته، دارای زیبایی طبیعی واماکن تاریخی متعددی است.

شهر قدیمی لوسرن از گلدان های تاریخی، پل های چوبی و دیوار های مستحکم ساخته شده است. یادبود شیر که در لوسرن قرار گرفته، یادبود سربازانی است که در انقلاب فرانسه سقوط کردند و مربوط به اوایل قرن نوزدهم است.

تارودانت در مراکش

تارودانت شهری حاشیه ای وکوهستانی است. این شهر زمانی پایتخت مراکش بود و هم اکنون در دره سوس این کشور پنهان شده است و دارای بارو های زیبا است.

پادوا در ایتالیا

پاودا در ایتالیا دومین دانشگاه قدیمی این کشور است و در 25 مایلی غرب ونیز واقع شده است. نام های شهر پادوا در اسناد تاریخی متعلق به اوایل سال 302 قبل از میلاد دیده می شوند و این شهر هنوز آثار بسیاری از گذشته را در خود جای داده است.

سنت آساف در ولز

در حالی که بسیاری از افراد در خصوص شهر کوچک سنت دیویدز شنیده اند، دومین شهر کوچک ولز در حاشیه قرارگرفته است. سنت آساف امروزه دهکده ای با جاذبه های گردشگری متعدد است.

له در هند

له (Leh) که در هیمالیا قرار گرفته است، بیشتر به عنوان دروازه ای برای سفر های کوهستانی هند شناخته می شود، اما این شهر برای علاقه مندان به تاریخ نیز جذاب است. قصر له(Leh Palace) در قرن 17 میلادی به سبک تبتی ساخته شد چشم انداز های خارق العاده ای دارد.

آویرو در پرتغال

آویرو شهری کوچک است که به دلیل وجود کانال های هزار تو و قایق های سنتی مولیسیروس( moliceiros)، ونیز پرتغال لقب گرفته است. شهرآویرو در اوایل قرن شانزدهم رونق گرفت.

هایدلبرگ در آلمان

جذابیت شهر هایدلبرگ آلمان با موقعیت آن شروع می شود. این شهر در حاشیه رود نکار واقع شده و با جنگل احاطه شده است.

شهر قدیمی هایدلبرگ مملو از معماری باروک است، اما قلعه قدیمی آن در حال فرو پاشی است. این قلعه در قرون وسطی ساخته شد و در قرن 16 به یک کاخ رنسانسی تبدیل شد.

آرماغ ( Armagh)در ایرلند شمالی

آرماغ پایتخت کلیسایی در ایرلند است و تصور می شود که در سال 445 میلادی یک کلیسای تاریخی در آنجا ساخته شد.

گرانادا در نیکارا گوئه

شهر گرانادا در سال 1523 تأسیس شد و شواهدی از تاریخ شهر مانند کلیسای زیبای گوآدا لوپ(Guadalupe Church) در گوشه گوشه آن باقی مانده است.

تروندهایم در نروژ

شهر تروندهایم در سال 997 میلادی تأسیس شد. این شهر در گذشته به عنوان یک مرکز تجاری مهم فعال بود.کلیسای جامع نیداروس، شمالی ترین کلیسای جامع گوتیک در اروپا است.

دینانت در بلژیک

شهر کوچک دینانت در منطقه والونی بلژیک قرار گرفته است. این شهر نقش مهمی در تاریخ موسیقی دنیا دارد و مخترع ساکسیفون در آنجا عظیم شده است.

ویگان در فیلیپین

ویگان به عنوان میراث دنیای یونسکو محافظت می شود. این شهر در قرن 16 تأسیس شد و معماری آن از اسپانیایی، فیلیپینی و چینی الهام گرفته شده است.

آکوریری در ایسلند

بیشتر مردم با ریکیاویک پایتخت ایسلند آشنا هستند، اما نامی از آکوریری نشنیده اند. نام های این شهر کوهستانی از اوایل قرن 16 در اسناد تاریخی دیده می شوند.

شهر آکوریری موزه های متعددی را در خود جای داده است.

جورج ( George)در آفریقای جنوبی

جورج یک شهر کوچک است که در سال 1811 توسط انگلیس مستعمره شد و تاریخی محسوب می شود.

پوپایان در کلمبیا

پوپایان اغلب به عنوان شهر سفید شناخته می شود و در قرن 16 تأسیس شد.

چانیا در کرت (یونان)

چانیا یکی از مهمترین شهر های تاریخی کرت(عظیمترین و پرجمعیت ترین جزیره کشور یونان) است که گمان می رود این شهر از زمان نوسنگی آباد شده باشد.

موزه باستان شناسی چانیا آثار تاریخی فراوانی را در خود جای داده است.

پرت در اسکاتلند

شهر پرت در ساحل رود تی قرار گرفته است. این شهر زمانی پایتخت اسکاتلند بود.

لامپانگ در تایلند

شهر لامپانگ در شمال تایلند با وجود بنا های زیبا و بازار های پر صدا همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. یکی از بنا های قدیمی این شهر معبدی است که با موزاییک های زیبا ونمای طلا کاری شده، شناخته می شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1528

به "شهر های تاریخی که از وجود آن ها بی خبر هستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر های تاریخی که از وجود آن ها بی خبر هستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید