شکایت کاربران اروپایی از عمر کوتاه باطری آیفون

به گزارش مجله نماشو، گروههای حامی مصرف کننده در اتحادیه اروپا از شرکت آمریکایی اپل به دلیل ادعاهای گمراه کننده درباره عمر باطری مدلهای قدیمتر گوشی آیفون شکایت نموده و خواهان دریافت 180 میلیون یورو (217 میلیون دلار) خسارت شدند.

شکایت کاربران اروپایی از عمر کوتاه باطری آیفون

با ما سفر کنید و با تور اروپا تابستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

آژانس یورو کانسیومرز در بیانیه ای اعلام نمود گروهی از پنج سازمان حمایت از مصرف نماینده اروپایی در بلژیک و اسپانیا شکایتهای گروهی از اپل تنظیم کردند و قصد دارند در هفته های آینده در ایتالیا و پرتغال هم از این شرکت شکایت نمایند. این شکایتها مربوط به کاربران مدلهای مختلف آیفون 6 است.

شکایتهای مذکور منعکس نماینده شکایتهای آمریکایی علیه اپل به دلیل گمراه کردن مصرف نمایندگان درباره عمر باطری و آپدیتهای نرم افزاری است که عملکرد این گوشیها را کند کرد. این شرکت مستقر در کالیفرنیا ماه گذشته موافقت کرد برای فیصله دادن به تحقیقات رگولاتورهای متعدد آمریکایی 113 میلیون دلار پرداخت کند و همزمان مصرف نمایندگان به دنبال موافقت دادگاه با حل و فصل یک شکایت گروهی به ارزش حداکثر 500 میلیون دلار هستند.

الز بروگمان، مدیر سیاست و امور اجرایی یوروکانسیومرز گفت: مصرف نمایندگان از محصولاتی که عمر باطریشان به سرعت تمام می گردد، به شدت ناراحت هستند و مدلهای آیفون 6 نمونه های عینی از این محصولات هستند. این گوشیها نه تنها باعث نارضایتی و ضرر اقتصادی می شوند بلکه از نقطه نظر محیط زیستی بسیار غیرمسئولانه هستند.

این گروه در ژوئیه نامه ای به اپل ارسال نموده و از این شرکت خواست شیوه مجبور کردن کاربران به نصب آپدیتهایی که گوشیشان را کند می نماید را متوقف کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در بیانیه ای اعلام نمود هرگز عامدانه کاری برای کوتاه کردن عمر باطری محصولاتش یا تضعیف مدلهای قدیمی برای وادار کردن مصرف نمایندگان به ارتقای گوشیشان به مدل جدیدتر انجام نمی دهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1416

به "شکایت کاربران اروپایی از عمر کوتاه باطری آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت کاربران اروپایی از عمر کوتاه باطری آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید