شیر الاغ و فواید باور نکردنی آن

به گزارش مجله نماشو، شیر الاغ! ممکن است کمی با آن ناآشنا باشید اما تحقیقات زیادی روی این شیر صورت گرفته است که ثابت می نماید این شیر برای بدن مفید بوده و خواص بسیاری دارد که در این جا می خواهیم درمورد خواص شیر الاغ صحبت کنیم.

شیر الاغ و فواید باور نکردنی آن

شیر الاغ و خواص فوق العاده آن برای بدن

دکتر پاداممسا می گوید:شیر الاغ بسیار برای بدن مفید است و خاصیت ضد باکتری ان 200 برابر بیشتر از شیر گاو می باشد. لازم به ذکر است شیر الاغ گرانقیمت ترین نوع شیر در اروپا به خصوص در کشورهای ایتالیا و فرانسه است.

به تازگی محققان اروپایی در یافتند که شیر الاغ برای زیبایی و جوانی پوست خاصیت فوق العاده ای دارد و به همین علت استفاده از ان برای پاکسازی پوست و جوانی پوست تاکیید می گردد.

او در ادامه می گوید:شیر خر به علت داشتن میزان زیادی امگا 3 و کلسیوم که برای قلب انسان بسیار مفید هستند، در کاهش وزن انسان بسیار موثر است.

در برخی از مراکز مراقبتهای پوست و زیبایی وان هایی پر از شیر الاغ وجود دارد که برای جوانسازی و زیبایی پوست از آن استفاده می گردد.

تنیسور معروف اسپانیایی از شیر الاغ برای استفاده در رستورانش استفاده می نموده است که علت آن را خاصیت آنتی باکتریالی شیر الاغ بیان نموده است.

خواص شیر الاغاین آنالیز ها نشان می دهد که مصرف روزانه این شیر باعث حفظ انرژی و در نتیجه آن نشاط انسان می گردد.

برطرف بی خوابیدر برخی از متون قدیمی به این نکته اشاره شده که اگر شیر الاغ را پیش از خواب در بینی بچکانند موجب بهبود کیفیت خواب و عمق آن می گردد.

روش درمان خون دماغ شدندرمیان نسخه های طب سنتی خوانیدم که در افرادی که مبتلا به خون دماغ هستند باچکاندن یک تا 2 قطره از آن داخل حفره های بینی می توان این مشکل را به سادگی حل کرد.

تسکین دندان دردافرادی که مبتلا به دندان درد هستند با قرقره کردن آن موجب قطع شدن خونریزی و تسکین درد می گردد.

درمان سوزش چشم براثر برق زدگیاستفاده از شیر الاغ برای افرادی که دچار سوزش چشم در اثر برق زدگی شده اند مفید است. به این منظور چند قطره شیر الاغ را در چشم بچکانید که باعث برطرف سوزش چشم میگردد.

درمان اسهال و مسمومیتاستفاده از شیر الاغ در طب سنتی برای مداوای برخی از انواع اسهال خونی توصیه شده است.

استفاده از شیر الاغ برای برطرف مسمومیت بسیار مفید بوده، افرادی که دچار انواع مسمومیت به ویژه مسمویت دارویی شده اند توصیه میگردد از شیر تازه و استرلیزه الاغ به جای سایر انواع شیر استفاده نمایند.1

برطرف عفونت و باکتریاین شیر سرشار از مولکول های زیستی ایمونوگلوبولین است که بدن انسان را در برابر بسیاری از عفونت های ویروسی و باکتریایی محافظت می نماید.

برطرف اختلالات گوارشیشیر الاغ منبع خوبی از پروبیوتیک ها است، پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمرهای خوبی هستند که برای سلامتی بدن و اندام های شکمی به ویژه برای سیستم گوارش مفیدند.

درمان آلرژیشیر الاغ بعلت وجود ویتامین B12 و B می تواند از حساسیت و آلرژی های تنفسی یا پوستی جلوگیری کند.

درمان سرماخوردگیدر مقایسه با شیر انسان، میزان ویتامین C در شیر الاغ 60 برابر بیشتر است که منبع سرشاری است که برای درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار مفید است.

درمان کم خونیویتامین B12 در شیر الاغ با ذخیره یکسال در کبد می تواند ابتلا به کم خونی را کاهش داده و به بهبود بیماری های کم خونی بویژه بیماری کم خونی داسی شکل یاری کند.

درمان بیماری قلبیوجود ویتامین های مغذی C و B1 و B در شیر الاغ خطر ابتلا به برخی از انواع بیماری های قلبی را کاهش دهد.

استحکام استخوان و دندانهااز آنجائیکه شیر الاغ سرشار از کلسیم است باعث استحکام استخوان و دندان ها شده و حتی بچه ها را در برابر شکستگی استخوان حفاظت می نماید.

درمان آسمشیر الاغ داروی خوبی برای درمان آسم و و تنگی نفس است، یکی از داروهای خوب آیورودیکی این شیر برای کسانی که از گلو درد و سل رنج می برند می تواند مفید باشد.

مناسب افراد سالخوردهافراد بالای 50 سال بعلت اینکه بدنشان خیلی سخت ویتامین B12 را جذب می نماید همیشه از مکمل B12 استفاده می نمایند اما شیر الاغ مملو از این ویتامین و جذب بالاست.2

حفظ زیباییهمان گونه که در بالا گفتیم، کلئوپاترا با شیر الاغ حمام می کرد و بعدها نیز این کار به وسیله افراد بزرگ انجام شد. امروزه، شیر الاغ در فراوری مواد آرایشی به کار می رود.

مناسب برای رژیم غذاییشیر الاغ به راحتی هضم می گردد زیرا حاوی کازئین انعقادپذیر نیست و چربی کمی نیز دارد. این شیر سرشار از مواد معدنی، عناصر با مقدار های کم، ویتامین ها و ایمونوگلوبولین ها است که سیستم ایمنی را تقویت نموده و به بازسازی فلور گوارشی یاری می نمایند. افرادی که می خواهند رژیم غذایی بگیرند باید این شیر را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

افزایش متابولیسمشیر الاغ سرشار از مواد معدنی، عناصری با مقادیر کم و ویتامین هاست و چربی کمی دارد. ایمونوگلوبولین موجود در آن به تقویت مکانیزم های ایمنی بدن یاری نموده و آنزیم های آن به بازسازی فلورهای گوارشی یاری می نمایند.

مبارزه با یبوستچون هضم این شیر آسان است، به افراد مبتلا به یبوست یاری می نماید. این شیر برای تمام سنین مناسب است بنابراین نگران دادن آن به بچه ها خود نباشید. همه عاشق این شیر می شوند.

سم زدایی کبدتحقیقات زیادی روی این شیر اجرا شده است و نتایج نشان می دهد که این شیر می تواند کبد را سم زدایی نموده و آن را سالم تر کند. شیر الاغ در مقایسه با شیرهای دیگر، تاثیر بیشتری بر سم زدایی کبد دارد و درمان خوبی برای افراد مبتلا به مسائل کبدی محسوب می گردد.

منبع امگا3این شیر سرشار از امگا3 بوده و خواص ضد التهابی دارد و بر بیماری های قلبی تاثیر می گذارد. این شیر برای مغز نیز خوب است زیرا باعث می گردد سریع تر فکر کنید.

افزایش ایمنیهمان گونه که در بالا گفته شد، این شیر خواص زیادی برای بدن دارد. این ماده طیبعی می تواند ایمنی بدن را افزایش دهد که برای افراد مبتلا به برخی مسائل مانند آسم، اگزما یا پسوریازیس مفید است.

درمان سرطانشیر الاغ، منبع غذایی مفیدی برای افراد مبتلا به سرطان است. در مبارزه با سرطان، سعی بر کشتن سلول های سرطانی است. شیر الاغ حاوی موادی است که به کشتن سلول های سرطانی یاری می نمایند. شیر الاغ برای سلول های بنیادی سازنده خون مفید است.

علاوه بر این، شیر الاغ برای افرادی که تحت درمان های مربوط به سرطان مانند شیمی درمانی هستند نیز مفید است.

درمان پیسیپیسی، یک بیماری پوستی است. این بیماری باعث از بین رفتن رنگدانه های پوستی و ایجاد لکه های سفید بر پوست می گردد. پیسی می تواند هر قسمت از بدن را درگیر کند.

مفید برای رشد جنینارزش تغذیه ای امگا3 برای همه افراد لازم است. توصیه می گردد مادران باردار برای یاری به رشد ذهنی جنین خود، امگا3 و اسید فولیک مصرف نمایند. همان گونه که گفته شد شیر الاغ سرشار از امگا3 است.

این ها برخی از خواص شگفت انگیز شیر الاغ برای سلامتی هستند. این شیر برای بدن مفید است اما قبل از مصرف آن حتما با پزشک مشورت کنید. چون این شیر کمیاب است، ممکن است مجبور شوید جایگزینی برای آن پیدا کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.photokade.com

3.www.bazdeh.org

منبع: راسخون
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2239

به "شیر الاغ و فواید باور نکردنی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر الاغ و فواید باور نکردنی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید