سفر به ترکیه با تور: صادرات 1.5 میلیارد دلاری ترکیه در یک روز

به گزارش مجله نماشو، دولت ترکیه برای سال 2021 صادرات 200 میلیارد دلاری را هدف گذاری نموده است. افزایش صادرات ترکیه در حالی است که ارزش پول این کشور طی ماه های گذشته بیش از 20 درصد افت داشته است.

سفر به ترکیه با تور: صادرات 1.5 میلیارد دلاری ترکیه در یک روز

بهترین تجربه سفر را با سفر به ترکیه با تور در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وزیر تجارت ترکیه گفت کشورش تنها در عرض یک روز 1.5 میلیارد دلار صادرات داشته است که رقمی بی سابقه در تاریخ این کشور محسوب می گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان ترک، محمد موش وزیر تجارت ترکیه، از افزایش صادرات کشورش اطلاع داد و گفت در سال 2021 تنها در عرض یک روز به اندازه کل سال 1974، صادرات داشته ایم.

محمد موش در توییتی نوشت: ترکیه در کل سال 1974 تنها 1.5 میلیارد دلار صادرات داشت. در دهه 1990 هر ماه 1.5 میلیارد دلار صادرات داشت. دیروز تنها در عرض 1 روز 1.5 میلیارد دلار صادرات داشتیم. بیشتر کار خواهیم کرد، بیشتر فراوری می کنیم و قوی تر خواهیم شد. موفقیت ترکیه در صادرات ادامه خواهد یافت و ترکیه بزرگتر خواهد شد.

دولت ترکیه که در سال 2020 به علت بحران کرونا با مشکل کاهش صادرات و کاهش ورود گردشگران خارجی روبرو بود، برای امسال میلادی، رونق دوباره اقتصاد و جبران رکود سال گذشته را در دستور کار قرار داده است.

در این راستا دولت ترکیه صادرات 200 میلیارد دلاری در سال 2021 را هدف گذاری نموده است.

افزایش صادرات ترکیه همزمان با سقوط بی سابقه ارزش پول ملی این کشور انجام شده است. ارزش لیر ترکیه در امسال میلادی بیش از 20 درصد کاهش یافته است و به همین اندازه تورم این کشور افزایش یافته است.

بر اساس گزارش اخیر بانک جهانی اقتصاد ترکیه در سال 2021 با 730 میلیارد دلار فراوری ناخلص داخلی در صدر کشورهای منطقه غرب آسیا واقع شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2263

به "سفر به ترکیه با تور: صادرات 1.5 میلیارد دلاری ترکیه در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ترکیه با تور: صادرات 1.5 میلیارد دلاری ترکیه در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید