طرح تعمیر محصولات خانگی، روش جدید اتحادیه اروپا در کاهش آلاینده های محیطی

به گزارش مجله نماشو، کمیسیون اتحادیه اروپا اقدامات ابتکاری جدیدی برای کاهش انتشار کربن در اروپا و ارزان تر کردن حامل های انرژی برای مصرف کنندگان اروپایی در محصولاتی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و تلویزیون اتخاذ نموده است.

طرح تعمیر محصولات خانگی، روش جدید اتحادیه اروپا در کاهش آلاینده های محیطی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ریسایکل نیوز، براساس قوانین این کمیسیون، بهبود بکارگیری محصول به اجرای اصل بهره وری انرژی در اروپا یاری خواهد نمود. برای اولین بار این اقدامات شامل الزامات مورد احتیاج برای ترمیم و بازیافت مجدد، یاری به اهداف اقتصاد مدور با بهبود طول عمر، نگهداری، استفاده مجدد، بروزرسانی و بازیافت ضایعات وسایل مورد استفاده، اجرا می گردد.

جیرکی کتایین، نایب رئیس کمیسیون اروپا در زمینه مشاغل، رشد، سرمایه گذاری و رقابت گفت: تقویت روش های تعمیر وسایل یا بهبود کیفیت و طراحی هوشمند باعث می گردد که از منابع خود استفاده بهینه تری داشته باشیم و مزایای مالی و زیست محیطی نیز به همراه خواهد داشت.

وی گفت: این اقدامات می تواند به طور متوسط 150 یورو در سال به کاهش هزینه های خانواده های اروپایی و صرفه جویی در انرژی سالانه تا سال 2030 یاری کند.

میگوئل آریاس کانته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: به همراه برچسب های انرژی هوشمند، اقدامات سازگاری با محیط زیست نیز می تواند مصرف کنندگان اروپایی زیادی را به سمت صرفه جویی سوق دهد تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند.

وی گفت: طراحی سازگار با محیط زیست عنصر اصلی در مقابله با تغییرات آب و هوایی در تحقق اهداف معین شده در توافقنامه پاریس است وهرچه سریع تر به اهداف سال 2050 حرکت کنیم، بهره وری انرژی و راهبردهای طراحی دوستدار طبیعت اروپا از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مونیک گوینز، مدیرکل اتحادیه مصرف کنندگان اروپا، در خصوص تصویب این اقدامات، گفت: الزامات جدید تعمیر و بهبود عمر وسایل روزمره که در حال حاضر خیلی سریع خراب می شوند یاری زیادی به کاهش هزینه های خرید خواهد نمود و بسیار مهم است که ما روند فعلی خرید بی رویه که منابع طبیعی را نابود و جیب مصرف کنندگان را خالی می نماید را تغییر دهیم.

پائولو فالکونیون، مدیرکل APPLiA، انجمن لوازم خانگی اروپا، گفت: الزامات جدید به منظور بهبود بهره وری منابع و ابزاری در فراوری محصولات سازگار با محیط زیست است و باید برای اطمینان از اجرای کامل آن، مقامات بر بازار نظارت داشته باشند تا با مسائل جدید روبرو نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 569

به "طرح تعمیر محصولات خانگی، روش جدید اتحادیه اروپا در کاهش آلاینده های محیطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تعمیر محصولات خانگی، روش جدید اتحادیه اروپا در کاهش آلاینده های محیطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید