طرز تهیه کیک ردولوت

به گزارش مجله نماشو، کیک ردولوت یک کیک شکلاتی به شمار میرود یا وانیلی؟ بالاخره کدام است؟ شاید این سوال شما هم باشد. ردولوت یک کیک شکلاتی است که با پودر کاکائو درست می شود. اما طعم شکلات این کیک بسیار ملایم است و همین مسئله باعث خوشمزه تر شدن کیک می شود. علاوه بر پودر کاکائو، از اندازه سرکه در تهیه کیک ردولوت استفاده می شود. کاکائو با اسید سرکه و باترمیلک واکنش می دهد و باعث افزایش رطوبت کیک می شود. ضمن این که به سبک و حجیم شدن کیک کمک می کند.

طرز تهیه کیک ردولوت

لغت ردولوت در انگلیسی به معنای مخمل قرمز است و درست مانند اسمش به رنگ قرمز است و بافت نرم و مخملی دارد. این کیک بر خلاف اسمش که به نظر می رسد دستور تهیه سختی داشته باشد یا پخت آن به صرف زمان زیادی در آشپزخانه نیاز داشته باشد، آماده سازی و پخت راحتی دارد. در ادامه با طرز تهیه کیک ردولوت همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ردولوت

  • آرد دو و نیم پیمانه
  • شکر یک و نیم پیمانه
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو یک قاشق چای خوری
  • روغن مایع یک و نیم پیمانه
  • باترمیلک یک پیمانه
  • تخم مرغ دو عدد
  • رنگ خوراکی قرمز دو قاشق غذاخوری
  • وانیل دو قاشق چای خوری
  • سرکه سفید یک قاشق چای خوری
  • خامه و گردو برای پوشش به اندازه لازم

مواد لازم برای لایه روی کیک ردولوت

  • پنیر خامه ای کم نمک کاله خرید آنلاین 450 گرم
  • کره پاستوریزه کاله خرید آنلاین یک پیمانه
  • پورد قند چهار پیمانه
  • وانیل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک ردولوت

مرحله اول

قدم اول در تهیه انواع کیک تنظیم فر روی دمای مورد نظر است. تا زمانی که به سراغ مراحل بعدی می روید فر شما آماده پخت می شود. برای شروع، فر را روی دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در همین حین، از قلم نیاندازید تا ظرف فر را کمی چرب کنید. ضمن این که می توانید کمی هم پودر کاکائو در ظرف فر بپاشید. در حینی که فر گرم می شود ابتدا باترمیلک را تهیه و سپس به سراغ مایع کیک بروید.

مرحله دوم

قدم دوم، تهیه باترمیلک است. باترمیلک یک مایع ترش است که از ترکیب شیر با سرکه سفید یا آب لیمو تهیه می شود. برای تهیه باترمیلک به ازای هر یک پیمانه شیر پر چرب یک قاشق غذا خوری سرکه سفید نیاز دارید. از شیری استفاده کنید که به دمای اتاق رسیده باشد. در ادامه به شیر به اندازه یک قاشق غذاخوری، سرکه سفید اضافه کنید. آن را کمی هم بزنید و اجازه دهید پنج تا 10 دقیقه در دمای اتاق استراحت کند. بعد از این مدت، خواهید دید که شیر غلیظ شده، بوی ترشی دارد و کمی دلمه بسته است.

مرحله سوم

برای شروع، در یک کاسه بزرگ موادتان را که شامل شکر و کره است را بریزید و مخلوط کنید. سپس، تخم مرغ ها را یکی بعد از دیگری به ظرف اضافه کنید. با اضافه کردن هر تخم مرغ، مواد را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در یک کاسه کوچک تر، پودر کاکائو، روغن، وانیل و رنگ قرمز خوراکی را مخلوط کنید. بهتر است مواد خشک را الک استفاده کنید تا هوا به خوبی وارد مخلوط تان شود.

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه کیک ردولوت، آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه جدا مخلوط کنید. نصف این مخلوط و نصف باترمیلک را به مواد ترکیب مرحله قبل اضافه کنید. بعد از آن که خوب مواد را هم زدید، همین کار را با باقی مواد کاسه و نصف دیگر باترمیلک تکرار کنید تا همه مواد با باترمیلک مخلوط شود.

مرحله ششم

مایه کیک را به دو قسمت تقسیم مساروی کنید و هر کدام را در یک ظرف مخصوص فر که از قبل چرب کرده اید بریزید. اجازه دهید به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر قرار بمانند تا پخته شوند. برای آن که مطمئن شوید کیک پخته شده است، خلال دندان یا چنگال در هر کدام فرو کنید تا مطمئن شوید کیک به خلال دندان یا چنگال نمی چسبد.

طرز تهیه خامه روی کیک

مرحله اول

برای تهیه کرم روی کیک ردولوت، ابتدا کره، پنیر و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید. همزن را روی دور آرام بگذارید و آن ها را خوب هم بزنید. تا جایی که یک مخلوط نرم و یکدست حاصل شود. سپس همزن را روی دور تند بگذارید و مخلوط را حدود پنج دقیقه هم بزنید تا خامه سبک شده و فرم بگیرد. می توانید در این میان، همزن را خاموش کرده و خامه ها را از کنار ظرف جمع کنید. سپس، دوباره آن را روشن کنید و به کارتان ادامه دهید.

مرحله دوم

بار دیگر همزن را روی دور آرام بگذارید و خامه را با همزن دور کند هم بزنید. سپس، وانیل را به آن اضافه کنید و دوباره روی دور تند آن را هم بزنید.

مرحله سوم

خامه تهیه شده را داخل یخچال بگذارید تا کمی سفت شود و خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن، به کمک یک کاردک قنادی، یا قاشق آن را روی لایه میانی و لایه رویی کیک تان بمالید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5128

به "طرز تهیه کیک ردولوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک ردولوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید