عدالت خواهی، مطالبه عمومی اهالی فوتبال، برخورد قاطع با متخلفان در هرجا و هر زمان

به گزارش مجله نماشو، روزی که از کنار درگیری بازیکنان و عوامل دو تیم پرسپولیس و سایپا در استادیوم تختی تهران که مقابل دوربین ها و رسانه ای های حاضر در محل روی داد به راحتی عبور کردیم باید شاهد جنجال و اتفاقات نقش دنیا باشیم.

عدالت خواهی، مطالبه عمومی اهالی فوتبال، برخورد قاطع با متخلفان در هرجا و هر زمان

گروه ورزشی خبرنگاران، در چند سال اخیر فضای فوتبال ایران آن چیزی نبوده که هواداران خونگرم و شریف آن انتظار داشته اند، جذابیت فوتبال و غیرقابل پیش بینی بودن اتفاقات فنی در این ورزش مهیج باعث شده تا هواداران زیادی جذب آن شوند به همین جهت این موضوع احتیاج دارد تا آرامش روانی و فیزیکی اهالیش تامین گردد تا با خیالی راحت بازی کنند، مربیگری کنند، قضاوت کنند و فوتبال تماشا کنند و اهالی رسانه هم با دیدی واقع گرایانه و بدون لرزش قلم به کار خود بپردازند، اما آن چه در عمل می بینیم در فوتبال ایران این گونه نیست و یا حداقل کوتاهی و سهل انگاری های اساسی انجام شده است.

متاسفانه عده ای از مدیران ورزش و فوتبال با شناخت کافی از فضا و جو فوتبال وارد حوزه مدیریت در فوتبال نمی شوند که نتیجه آن بروز رفتارها و عملکردی است که منجر به ایجاد جریانهای دو قطبی و چند قطبی البته با طعم خشونت و بی اخلاقی می گردد، بارزترین نشانه این نگاه و عملکرد تبعیض، مماشات و عدم برخورد شایسته و قوی با بی اخلاقی هایی است که بارها در فوتبال ایران شاهدش بودیم.

شما تصور کنید اگر در روز رویارویی سپاهان و پرسپولیس هواداران حضور داشتند و می خواستند در اتفاقات پیش آمده خاتمه بازی دخالت کنند چه اتفاقی رخ می داد؟ چون قبل از بازی هم جنجال و حرف و حدیث هایی از سمت طرفین پیش آمده بود و به خوبی زمینه برای هر جونه پیشامد ناخوشایند آماده شده بود.

می خواهیم بگوییم حمایت های یکسویه و ایجاد شرایطی ویژه برای بهره مندی فقط یک تیم از مزایا و عنایت های خاص توسط مسئولان و مدیران ورزش و فوتبال در دراز مدت منجر به بروز و ظهور کینه توزی و عدوات هایی خواهد شد که امروز شاهد آن در فوتبال ایران هستیم که اگر در همین نقطه هم با آن برخوردی قاطع صورت نگیرد باید منتظر بروز اتفاقات تلختر هم باشیم.

روزی که از کنار درگیری بازیکنان و عوامل دو تیم پرسپولیس و سایپا در استادیوم تختی تهران که مقابل دوربین ها و رسانه ای های حاضر در محل روی داد به راحتی عبور کردیم باید شاهد جنجال و اتفاقات نقش دنیا باشیم.

قاطعیت در برخوردهای انضباطی و قضایی در فوتبال بدون مماشات و توصیه پذیری برای چشم پوشی از تخلف فرد یا افرادی، امری رایج در دنیای فوتبال است که بارها دیده ایم که تیم های عظیم، مربیان نامدار و ستاره های محبوب فوتبال به دلیل نقض چارچوب های قانونی و عرفی در فوتبال با رأی های سنگین نقره داغ شده اند، اما چرا در فوتبال ایران به بهانه های واهی که عمدتا باج خواهی و باج دادن به گروه و طبقه خاصی است میخ برخورد با بی انضباطی لق می زند؟

آقای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ، آقای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اگر نمی توانید از توصیه ها چشم پوشی کنید و در بیان مواضع و برخورد قاطع دست و دلتان می لرزد بهتر نیست کار را به دیگرانی واگذار کنید که می توانند؟

دو دو تا کردن، مصلحت اندیشی و رودربایستی در کار قضا و قضاوت جایی ندارد که ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1710

به "عدالت خواهی، مطالبه عمومی اهالی فوتبال، برخورد قاطع با متخلفان در هرجا و هر زمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدالت خواهی، مطالبه عمومی اهالی فوتبال، برخورد قاطع با متخلفان در هرجا و هر زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید