غذاهایی برای خوش اخلاقی!

به گزارش مجله نماشو، آیا شما هم گهگاه خشمگین می شوید و برای تغییر این وضع در پی چاره هستید، اگر بخواهید این روحیات را تغییر دهید، می توانید عادات غذائی خود را تغییر دهید. اگر مشکل روحی، دلخوری و افسردگی داشته باشید، اکسیر حل این مسائل در رژیم غذایی و استفاده از مواد مغذی است. در برخی از خوراکی ها عناصر مغذی فراوان مورد احتیاج مغز انسان وجود دارد و این باعث می گردد که انسان چابکی تفکر و روحیه با ثبات داشته باشد.

غذاهایی برای خوش اخلاقی!

غذاهایی برای خوش اخلاقی!

آیا شما هم گهگاه خشمگین می شوید و برای تغییر این وضع در پی چاره هستید، اگر بخواهید این روحیات را تغییر دهید، می توانید عادات غذائی خود را تغییر دهید. اگر مشکل روحی، دلخوری و افسردگی داشته باشید، اکسیر حل این مسائل در رژیم غذایی و استفاده از مواد مغذی است. در بعضی از خوراکی ها عناصر مغذی فراوان مورد احتیاج مغز انسان وجود دارد و این باعث می گردد که انسان چابکی تفکر و روحیه با ثبات داشته باشد.

موز، میوه ای برای از بین بردن ضعف روحیه

ظاهر انسان اگر مناسب نباشد می تواند باعث ناراحتی و افسردگی انسان گردد اما نباید فراموش کرد که دلسردی و افسردگی و بی ارادگی با فقدان نوعی عنصر در بدن ارتباط دارد. موز دارای نوعی اسیدآمینه است که این حالات را کاهش می دهد. از این رو جویدن و آهسته بلعیدن یک موز برای بهبود روحیه مناسب است.

تخم مرغ، نخستین خوراک برگزیده برای از بین بردن کندی و اکنش و خواب آلودگی

اگر فکر به کندی واکنش نشان دهد ویا حواس متمرکز نباشد می تواند با خوردن تخم مرغ این مشکل را رفع کرد. تخم مرغ دارای کلسترول فراوان است. تخم مرغ دارای مجموعه ویتامین های گروهB بوده و برای ارتقای نیروی حافظه مساعد است وباعث تمرکز بهتر حواس می گردد. تخم مرغ بعلاوه دارای پروتئین های فراوان بوده که برای فعالیت های روزانه مورد احتیاج است و باعث می گردد که انسان روز را به خوبی و به راحتی سپری کند. خوردن تخم مرغ با نان سبوسدار بهتر است زیرا این نوع نان دارای ویتامینB فراوان بوده و باعث تقویت فکر می گردد.

اسفناج، نخستین خوراک برای کاهش افسردگی

به گفته بعضی متخصصان تغذیه، اسفناج سرشار از مهمیم است. مهمیم یک نوع ماده معدنی است که باعث استراحت مغز و بدن انسان می گردد. محققان در مطالعه برروی حیوانات آزمایشگاهی دریافتند، اسفناج مغز را در برابر استرس محافظت نموده و از تحلیل رفتن مغز ناشی از افزایش سن جلوگیری می نماید. اسفناج می تواند از آسیب های مغزی ناشی از سکته جلوگیری کند. اسفناج منبع غنی از ویتامینC و پیش ساز ویتامینA است که برای بیماران مبتلا به ناراحتی های استخوانی، دیابت و بیماران قلبی یاری کننده است. اسفناج بعلاوه حاوی مواد ضد التهابی است، مواد موجود در اسفناج می تواند در بهبود مسائل و ناراحتی هائی که التهاب بافت ها در آن نقش دارند مثل آسم و آرتروز موثر باشد. بعلاوه اسفناج به علت داشتن مهمیم و ریبوفلاوین از تعداد دفعات بروز حملات و سردردهای میگرنی می کاهد. اسفناج بعلاوه برای کاهش فشار خون مفید است.

آش جو، خوراکی برای از بین بردن اضطراب

خوردن یک کاسه آش جو در شامگاه به خواب مطلوب یاری می نماید. جو دارای ویتامینB فراوان است که برای تعادل سیستم اعصاب انسان مساعد است و باعث آرامش روحیه می گردد. آش جو بعلاوه انرژی فراوری می نماید که این کار آهسته صورت می گیرد. از این جهت باعث افزایش یکباره قند خون نخواهد شد.

منبع: آشپزباشی شماره 52

منبع: راسخون
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2276

به "غذاهایی برای خوش اخلاقی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی برای خوش اخلاقی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید