فرصت مغتنم افزایش ظرفیت های مالی ایران و ویتنام

به گزارش مجله نماشو، سفیر سابق ایران در ویتنام، درباره روابط ایران با کشورهای آسیایی گفت: با توجه به اشتراکاتی که مانند موضوع فرهنگی وجود دارد، زمینه های گفت وگو بسیار خوب ارزیابی می گردد که این مهم می تواند به تعمیق مناسبات کمک رساند.

فرصت مغتنم افزایش ظرفیت های مالی ایران و ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

سید کمال ساجدی، سفیر سابق ایران در ویتنام در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: تا به حال در این موارد پیشترفت های خوبی حاصل شده و دستاوردهای مطلوبی به دست آمده است.

سجادی در پاسخ به این سؤال که با توجه به سابقه سفارت شما در ویتنام، ارزیابیتان از صندلی هانوی در سیاست خارجی ایران چیست و اساسا برقراری ارتباط تهران - هانوی چه منافعی برای دو طرف و منطقه به همراه دارد، گفت: ویتنام پس از پیروزی انقلاب اسلامی روابط خود را با ایران گسترش داده و با استقرار نظام جمهوری اسلامی با هیأتهای بلند پایه ای که به ایران فرستادند، پیروزی انقلاب اسلامی را به حضرت امام (ره) و دولت وقت تبریک گفتند و همچنین در مجامع بینالمللی و سازمان ملل همکاری نزدیکی بین طرفین وجود دارد.

وی پیرامون سفر رییس جمهور به ویتنام گفت: این سفر در پاسخ به سفر رییس جمهور در اسفند ماه سال گذشته و به دعوت ایشان انجام شد.

سفیر سابق تهران در هانوی، تعمیق روابط بین دو کشور، افزایش ظرفیت های افتصادی 300 میلیون دلاری به بیش از یک میلیارد دلار و نیز علاقهمندی ویتنام به گسترش روابط با ایران را از منافع سفر اخیر روحانی به ویتنام برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 568

به "فرصت مغتنم افزایش ظرفیت های مالی ایران و ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت مغتنم افزایش ظرفیت های مالی ایران و ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید