قیمت گذاری شکر به تولیدکنندگان واگذار شد

به گزارش مجله نماشو، تهران (پانا) - ستاد تنظیم بازار در مصوبه ای اعلام نمود معین نرخ شکر فراوری داخل بر اساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان و بر عهده فراوریکنندگان قرار خواهد داشت.

قیمت گذاری شکر به تولیدکنندگان واگذار شد

این سازمان در مصوبه ای بیان کرد: قیمت گذاری شکر فراوری داخل توسط انجمن ذیربط و بر اساس ضوابط مشخص نرخ سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان انجام می گردد.

براساس این مصوبه که در تاریخ دهم آبان ماه صادر شده، با توجه به تغییر اولویت ارزی شکر از گروه یک به گروه دو، مقرر شده قیمت گذاری این کالای فراوری داخل توسط انجمن ذیربط و بر اساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان مشخص گردد.

برابر تبصره نخست این مصوبه، بابت هر کیلوگرم شکر صنف و صنعت، مبلغ 500 تومان از مطالبات کارخانه ها از دولت، بر اساس کنترل و محاسبات سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان تسویه می گردد.

همچنین در تبصره 2 آمده است: واحدهای فراوریی و عوامل توزیع شکر ملزم هستند اطلاعات مربوط به فروش خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه 124 ثبت نمایند.

پیشنهاد حذف ارز 4200 تومانی واردات برنج و شکر با هدف حمایت از فراورینمایندگان از سال گذشته مطرح شده بود و در ماه جاری توسط ستاد تنظیم بازار اعلام شده است تا با ارز نیمایی واردات آن انجام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3429

به "قیمت گذاری شکر به تولیدکنندگان واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گذاری شکر به تولیدکنندگان واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید