لادا نیوا نمی میرد؛ تغییرات جزئی برای شاسی بلند 42 ساله روسی

به گزارش مجله نماشو، در جهان خودرو مدل های معدودی وجود دارند که از بدو تولد بدون تغییر باقی مانده و با همان شکل و شمایل اولیه تولید می شوند. لادا نیوا 4×4 یکی از این مدل ها به شمار می رود. این شاسی بلند روسی در سال 1977 متولد شده و از آن تاریخ تا به امروز بدون تغییر ظاهری یا فنی قابل ملاحظه راهی بازار شده است. البته در طول این مدت سازنده سعی کرده با ارائه بروزآوری های جزئی، نیوا 4×4 را در چرخه رقابت حفظ کند.

لادا نیوا نمی میرد؛ تغییرات جزئی برای شاسی بلند 42 ساله روسی

برای سال 2020 نیز این اتفاق تکرار شده و لادا نیوا 4×4 با برخی تغییرات خفیف به فروش خواهد رسید. اضافه شدن چراغ های مه شکن یکپارچه با سپر تنها تغییر ظاهری نیوا 4×4 در مدل 2020 است! این تغییر هم البته به تریم Urban (شهری) محدود بوده و خبری از آن در تریم های دیگر نیست.

اما دامنه بروزآوری ها در داخل کابین بیشتر است. استفاده از سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته و بازنگری در طراحی خروجی های هوای مربوطه یکی از این موارد است. خودروساز روسی ادعا می کند به لطف این بازنگری ها، عملکرد سیستم تهویه مطبوع مدل 2020 از لادا نیوا 4×4 در سطحی بهتر قرار خواهد داشت.

افزایش حجم محفظه داشبورد، افزوده شدن دو جالیوانی به کنسول میانی و تعبیه مکانی مخصوص برای قرار دادن اشیا و لوازم کوچک جزو دیگر تفاوت های مدل 2020 نیوا 4×4 با مدل های پیشین هستند. در کنار این ها باید به صندلی های بازطراحی شده نیز اشاره کنیم. به گفته لادا، این صندلی ها راحت تر از قبل بوده و مکانیسم تا شدن آنها بهبود پیدا کرده است. گرمکن صندلی، شیشه های برقی و البته نمایشگر دیجیتال موجود در پشت فرمان تکمیل کننده آپشن های نیوا 4×4 مدل 2020 هستند! این نمایشگر بسیار ساده ابعاد کوچکی داشته و اطلاعاتی از قبیل ولتاژ باتری، زمان و مسافت پیموده شده را در اختیار راننده می گذارد.

مثل چند دهه گذشته، شاسی بلند جعبه ای شکل روس ها با موتور 1.7 لیتری تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. این موتور توانایی تولید 83 اسب بخار قدرت را دارا بوده و نیروی آن از طریق گیربکس 5 سرعته دستی، به طور دائمی به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود. با توجه به چنین پیشرانه قدیمی و ضعیفی نباید انتظار چندانی از نیوا 4×4 داشت. در عمل نیز اینگونه است، چرا که دستیابی به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیازمند صبر زیادی بوده و 17 ثانیه طول می کشد! حداکثر سرعت این خودرو نیز که می توان آن را برادر ناتنی سوزوکی جیمنی دانست، 142 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

در مدل 2020 یک تغییر مهم دیگر رخ داده و واژه نیوا در شناسنامه این شاسی بلند سالخورده به چشم نخواهد خورد! لادا 4×4 را ارزان ترین شاسی بلند روسیه توصیف کرده و آن را یکی از مشهورترین خودروهای جهان می داند. درباره قیمت و زمان عرضه مدل 2020 فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه ها گذاشته نشده است. ناگفته نماند سال گذشته و در نمایشگاه خودروی مسکو، لادا از کانسپتی با نام 4×4 Vision رونمایی کرد. این کانسپت طراحی مدرن و پیشرفته ای داشته و احتمال می رود پیش نمایشی از نسل جدید نیوا 4×4 باشد.

منبع: motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 763

به "لادا نیوا نمی میرد؛ تغییرات جزئی برای شاسی بلند 42 ساله روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لادا نیوا نمی میرد؛ تغییرات جزئی برای شاسی بلند 42 ساله روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید