لزوم تغییر نگاه به آموزش و پرورش

به گزارش مجله نماشو، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلم کارمند نیست، گفت: گره های کور مسائل کشور با تغییر نگاه در آموزش و پرورش باز می گردد.

لزوم تغییر نگاه به آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگاران، قاسم احمدی لاشکی در گردهمایی فرهنگیان شهرستان های نوشهر، چالوس، کلاردشت و منطقه کجور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید، با اشاره به اینکه این جلسه درد و دل فرهنگیان سه شهرستان است، اظهار کرد: با توجه به گستردگی بخش مرزن آباد و پراکندگی روستاهای آن خواهان استقلال آموزش و پروش مرزن آباد هستیم.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده 14 میلیون و 26 هزار نفر دانش آموز وارد مدارس می شوند، اضافه کرد: یک میلیون معلم آماده آغار به کار هستند.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه همه ارکان کشور باید به این حقیقت برسد که آموزش و پرورش متفاوت از بقیه است، توضیح داد: اشکال ما این است که معلم را با کارمند اشتباه می گیرند و این نگاه سبب می گردد تا به نتیجه نرسیم زیرا اگر به آموزش و پرورش توجه کافی گردد شاهد ورود پرونده های زیاد به محاکم قضایی نخواهیم نشد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر به معلم و آموزش و پرورش توجه کنیم و معلم با تمام وجود به کلاس درس برود، هیچ مسئله ای کشور را تهدید نخواهد کرد ولی اشکال کار در این است که معلم را کارمند می دانیم.

وی اضافه کرد: امروز دغدغه فرهنگیان جدی است و مشکل معیشتی بازنشستگان فرهنگی نیز مهم است و با این وضعیت نمی توان کشور را به سامان کرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس، کلاردشت درمجلس، وضعیت معشیتی بازنشستگان فرهنگی را نامناسب دانست و گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش را در اولویت توجه قرار ندهیم، راه به جایی نخواهیم برد.

وی با با بیان اینکه معلم نباید هیچ دغدغه ای به جز کلاس درس داشته باشد، گفت: سال قبل از مجموع بودجه، 12.5 درصد به آموزش و پرورش تخصیص یافت که بیش از 98 درصد آن صرفه بودجه جاری این وزارتخانه گردیده است.

احمدی لاشکی میزان پاداش خدمت فرهنگیان و بازنشستگان را سه هزار و 800 میلیارد تومان اعلام و گفت: اگر قرار است مشکل کشور حل گردد باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2511

به "لزوم تغییر نگاه به آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تغییر نگاه به آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید