لیپی: تیم های ایتالیایی بیش از حد بازیکن خارجی می خرند

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا شمار زیاد بازیکنان غیرایتالیایی شاغل در کالچو را به ضرر فوتبال کشور خود دانست.

لیپی: تیم های ایتالیایی بیش از حد بازیکن خارجی می خرند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، مارچلو لیپی هجوم بازیکنان خارجی به سری A را مانعی بر سر راه پیشرفت بازیکنان جوان این کشور دانست و به باشگاه های کشورش توصیه کرد به جای اختصاص دادن سرمایه خود برای خرید بازیکنان خارجی که ارزش و اعتبار چندانی هم به تیم آنها اضافه نمی کند، در پی شناسایی استعداد های جوان داخلی باشند.

لیپی در گفت وگویی با نشریه گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا گفت: در فوتبال ایتالیا بیش از اندازه بازیکن خارجی وجود دارد و من با چزاره پراندلی (سرمربی تیم ملی ایتالیا) در این مورد موافقم. با اینکه یک تیم یک بازیکن بزرگ خارجی بخرد هیچ مسئله ای ندارم اما اگر دلیل باشگاه ها از خرید بازیکنان خارجی فقط این باشد که آنها پاسپورت خارجی دارند، من حامی ورود این بازیکنان به فوتبال ایتالیا نیستم.

مارچلو لیپی که اکنون راهنمایی تیم گوانگژو اورگراند چین را بر عهده دارد، اضافه کرد: اینکه 50 درصد بازیکنان فوتبال ایتالیا، بازیکنان خارجی هستند اصلاً چیز خوبی نیست، چرا که در این شرایط دیگر جایی برای پیشرفت بازیکنان جوانی مانند مانولو گابیادینی، مارکو وراتی و لورنزو اینسینیه نمی ماند.

وی در سرانجام توضیح داد: یادم می آید زمانی که چیرو فرارا راهنمایی تیم زیر 21 ساله های ایتالیا را بر عهده داشت، آنقدر بازیکنان جوان بااستعداد شاغل در سری A کم بود که او به سراغ بازیکنان سری B و سری C رفت. با وضعیتی که تیم های ما اکنون در پیش گرفته اند بعید نیست که آن شرایط دوباره تکرار نشود.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 372

به "لیپی: تیم های ایتالیایی بیش از حد بازیکن خارجی می خرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیپی: تیم های ایتالیایی بیش از حد بازیکن خارجی می خرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید