مدل توسعه شرکت های اقتصاد دیجیتال تا 2 هفته دیگر اعلام می گردد

به گزارش مجله نماشو، مهدی محمدی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به شناسایی 2750 شرکت فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و برنامه ریزی برای فراهم کردن بسترهای توسعه ای و حمایتی از آنها گفت: برنامه های توسعه شرکت های مرتبط با 3 فناوری هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا تا دو هفته آینده اعلام می گردد.

مدل توسعه شرکت های اقتصاد دیجیتال تا 2 هفته دیگر اعلام می گردد

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی به راه اندازی پایگاه داده اقتصاد دیجیتال در 6 ماه اخیر اشاره نمود و گفت: این پایگاه هم اکنون در نشانی https://digitalstat.ir فعال است و ظرفیت های مختلف این حوزه را شناسایی و معرفی می نماید.

وی با بیان اینکه دیتابیس ایجاد شده به وسیله پایگاه داده اقتصاد دیجیتال به ما برای شناسایی ظرفیت های این حوزه یاری می نماید، گفت: میزان توانمندی شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارت آپی در این پایگاه تعیین شده و می تواند بستری برای معرفی این ظرفیت ها در بازار اقتصادی کشور باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، اضافه نمود: هم اکنون بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان و خلاق و استارت آپی در این پایگاه داده به ثبت رسیده اند، گفت: از این تعداد حدود 40 درصد شرکت های دانش بنیان و 50 درصد شرکت های خلاق در حوزه ICT فعال هستند.

محمدی گفت: آمارها نشان می دهد که حدود 2750 شرکت از این تعداد، در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت دارند که در دیتابیس پایگاه داده ما معرفی و شناسایی شده اند.

وی حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این حوزه را در قالب فاند، مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی مطرح نمود و گفت: تا دو هفته آینده مدل توسعه ای و حمایتی ما از شرکت های حوزه اقتصاد دیجیتال که روی فناوری های نو مانند هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیا کار می نمایند، اعلام خواهد شد.

محمدی اعلام کرد: تامین منابع و حمایت اقتصادی از شرکت های اقتصاد دیجیتال توسط معاونت علمی به شرط سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3577

به "مدل توسعه شرکت های اقتصاد دیجیتال تا 2 هفته دیگر اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل توسعه شرکت های اقتصاد دیجیتال تا 2 هفته دیگر اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید