بازسازی حمام محمدبیگ خوی در دستور کار میراث فرهنگی آذربایجان غربی واقع شده است

به گزارش مجله نماشو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بازسازی حمام محمدبیگ خوی از سال 96 شروع شده و تا به امروز هم اقدامات بازسازیی در آن ادامه دارد.

بازسازی حمام محمدبیگ خوی در دستور کار میراث فرهنگی آذربایجان غربی واقع شده است

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، 24 مرداد 1400، در ارتباط با مطلب منتشر شده مبنی بر عدم رسیدگی و بازسازی حمام محمدبیگ خوی اظهار کرد: حمام محمد بیگ خوی جزء عرصه بازار تاریخی خوی بوده و در امسال و هم در سال های گذشته چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته و این بازسازی ها با تامین اعتبار، امسال هم ادامه خواهد د اشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه نمود: در گام نخست با توجه به مطالعات و آسیب شناسی های صورت گرفته لزوم سبک سازی و استحکام بخشیی این بنای تاریخی در دستور کار گرفت و اقدامات لازم برای این کار انجام شد.

او ادامه داد: به این منظور به طور میانه به ارتفاع 2 متر در 750 مترمربع مساحت کل پشت بام حمام در ابتدا آواربرداری و سبک سازی بار وارده بر سقف حمام انجام شد.

جباری گفت: سپس بازسازی و اجرای طاق های پوششی تخریب شده آجری حمام در بیشتر نقاط بام، دوغاب گچ ریزی و اجرای مش برای یک پارچه سازی و استحکام سقف، اجرا کونال بندی، اجرای کامل کانال های جریان هوا و نصب هواکش های لازم در اقصی نقاط بام و در نهایت پوشش کانال ها و شیب بندی و عایق بندی بام حمام در دو فصل کاری طی سال های 1396 و 1397 انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اسم کرد: در سال 1400 طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای ساماندهی ورودی حمام از داخل بازار اقداماتی مانند خاک برداری، اصلاح شیب بندی کف راسته به طرف چاهک فاضلاب موجود و کف سازی راسته ورودی حمام، بازسازی جداره و طاق ورودی حمام، اجرا سنگ آبچکان لبه بام در بالای ورودی حمام، طراحی و نصب درب چوبی، طراحی و نصب تابلو کاشی نام حمام بر سر در حمام انجام شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2342

به "بازسازی حمام محمدبیگ خوی در دستور کار میراث فرهنگی آذربایجان غربی واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی حمام محمدبیگ خوی در دستور کار میراث فرهنگی آذربایجان غربی واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید