بازسازی خانه صادقی سیرجان در حال اجرا است

به گزارش مجله نماشو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی دوشنبه 31 شهریورماه 1399 با اشاره به اینکه این خانه تاریخی با مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان بازسازی می گردد، اضافه کرد: تا به امروز 20 درصد از عملیات بازسازیی این خانه تاریخی در قالب سبک سازی و بازسازی سقف های آسیب دیده صورت گرفته است.

بازسازی خانه صادقی سیرجان در حال اجرا است

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با بیان اینکه قدمت خانه صادقی به دوره پهلوی برمی شود، اظهار کرد: مصالح به کار رفته در این خانه خشت و گل و همچنین آجر و گچ است که نشان می دهد این ساختمان در دو مرحله ساخته یا قسمتی از آن تجدید بنا شده است.

شفیعی توضیح داد: بهره برداری این اثر تاریخی در گذشته مسکونی و عام المنفعه بوده است و پس از بازسازی و بازسازی به موزه و امور خیریه تغییر کاربری خواهد داد.

او با اشاره به اینکه شرکت های معدنی و صنعتی استان کرمان در راستای ایفای نقش فرهنگی و اجتماعی خود مشارکت خوبی با این اداره کل دارند، اعلام کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر قبل از این نیز در زمینه بازسازی بادگیر چپقی، قلعه سنگ و خانه صدرزاده سیرجان با این اداره کل همکاری داشته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3600

به "بازسازی خانه صادقی سیرجان در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه صادقی سیرجان در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید