معاون رییس جمهوری خبرداد؛ خانه سازی دولت برای خانواده های کم درآمد

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: معاون رییس جمهوری به همت دولت در ساخت خانه برای خانواده های کم درآمد اشاره و بیان نمود: دولت برای افراد کم درآمد در استان خراسان رضوی 10 هزار واحد مسکونی می سازد.

معاون رییس جمهوری خبرداد؛ خانه سازی دولت برای خانواده های کم درآمد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنامحمدباقر نوبخت پیش از ظهر شنبه در مراسم بهره برداری از چند طرح عمرانی در شهرستان بردسکن واقع در جنوب غرب خراسان رضوی اضافه کرد: هشت هزار واحد این تعداد خانه در خراسان رضوی به روستاها و دو هزار واحد آن به حاشیه شهر مشهد اختصاص دارد.

وی ادامه داد: اقدام دولت به منظور ساخت خانه برای خانواده های کم درآمد در خراسان رضوی از دی ماه جاری شروع شده و ظرف یک سال به انتها می رسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: نظیر این طرح اسفند ماه پارسال در استان خراسان جنوبی اجرا شد و در این چارچوب 10 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد دیروز ششم دی ماه به بهره برداری رسید.

وی همچنین به حادثه سیل اوایل سال جاری در نقاط مختلف کشور اشاره و اعلام کرد: خسارات این حادثه ابعاد گسترده ای داشت.

نوبخت اضافه کرد: مجموع خسارات سیل فروردین سال جاری 380 هزار میلیارد ریال بود که دولت تدبیر و امید طی مصوبه ای بخشی از خسارت وارده به مردم را به صورت بلاعوض و بخشی از آن را با پرداخت وام کم بهره جبران کرد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم بهره در شرایطی صورت گرفت که دولت از نظر مالی با مشکلاتی روبرو بود. با این حال دولت علاوه بر جبران خسارات سیل ابتدای سال جاری، تا به امروز 395 هزار میلیارد ریال برای حوزه های زیرساختی کشور مانند ساخت بزرگراهها و خطوط راه آهن نیز هزینه نموده است.

معاون رییس جمهوری ساخت 132 کیلومتر خط آهن بین میانه و بستان آباد در راستا استانهای همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان را از پروژه های زیرساختی برشمرد که با وجود تحریمهای مالی اجرا شده است.

امروز دو هزار و 250 واحد مسکونی خسارت دیده از سیل بهار گذشته در جنوب خراسان رضوی که ساخته و یا بازسازی شده اند طی مراسمی در بردسکن با حضور معاون رییس جمهوری، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گرفته و همچنین 223 هزار و مین جلد سند مسکن روستایی در این استان توس نوبخت به مالک آن اهدا شد.

مرکز شهرستان 73 هزار نفری بردسکن در فاصله 273 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. بردسکن مرکب از سه بخش مرکزی، انابد و شهرآباد دارای 197 روستا است. 38 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4080

به "معاون رییس جمهوری خبرداد؛ خانه سازی دولت برای خانواده های کم درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رییس جمهوری خبرداد؛ خانه سازی دولت برای خانواده های کم درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید