معرفی مجسمه رستگاری مسیح چهارمین مجسمه عظیم عیسی مسیح در ریو دوژانیرو برزیل

به گزارش مجله نماشو، این چهارمین مجسمه عظیم عیسی مسیح در دنیا است، عظیمترین مجسمه به سبک آرت دکو روی کره زمین و از همه مهمتر اینکه، در سال 2007 این مجسمه به همراه ماچو پیچو، دیوار عظیم چین و کولوسئوم روم به عنوان یکی از هفت عجایب جدید دنیا شناخته شد. این تندیس که در قله کوه کورکووادو در ریو واقع شده است، به ارتفاع 98 فوت (یا 30 متر) است (ارتفاع آن دو سوم ارتفاع مجسمه آزادی نیویورک می باشد)، و بازوهای باز آن به 92 پا (یا 28 متر) به صورت افقی می رسد.

معرفی مجسمه رستگاری مسیح چهارمین مجسمه عظیم عیسی مسیح در ریو دوژانیرو برزیل

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

این مجسمه نه تنها شناخته شده ترین نقطه عطف ریو است بلکه به یک نماد فرهنگی برزیل نیز تبدیل شده است. اما از همه مهمتر، این مجسمه به نماد جهانی مسیحیت تبدیل شده است که همه ساله میلیون ها مسیحی و غیر مسیحی را به بالای کوه کورکووادو جذب می نماید.

ایده طراحی یک مجسمه عظیم از عیسی مسیح در ریو اولین بار در دهه 1850 رخ داد، هنگامی که یک کشیش محلی به این ایده رسید که یک بنای مسیحی را در بالای کوه کورکووادو قرار دهند. ظاهراً وی بودجه ای از شاهزاده خانم ایزابل (دختر امپراتور پدرو دوم و پرنسس ریجنت از برزیل) خواسته بود، اما این ایده پس از اعلام جمهوری در سال 1889 در برزیل حذف شد.

پس از جنگ جهانی اول کلیسای جامع کاتولیک روم در ریو و گروهی از مردم محلی نگران فقدان ایمان مذهبی در جامعه برزیل شدند، و با قرار دادن یک مجسمه عظیم از عیسی مسیح به بهبود اوضاع امیدوار شدند. خواسته شده بود که این مجسمه در قله کوه کورکوادو قرار گیرد تا از هر کجا در ریو قابل رویت باشد.

طراحی مجسمه نه به لطف یک نفر بلکه تعدادی از طراحان مختلف است که طی یک دوره نه ساله مجسمه را ساختند. با تکمیل ساخت این مجسمه 250 هزار دلار (یا معادل 3/4 میلیون دلار در حال حاضر) هزینه شد و کاملاً توسط جامعه کاتولیک در برزیل تأمین شده است.

به دلیل عظیم بودن مجسمه، اجزای آن در بالای کوه کورکووادو جمع می شد و تمام مواد لازم (و همچنین کارگران) با واگن های چرخدار کوچک به بالای کوه منتقل می شدند. (که در آن موقع عمدتاً برای بردن گردشگران به بالای کوه برای دیدن مناظر مورد استفاده قرار می گرفت).

ساخت این مجسمه در 12 اکتبر 1931 سرانجام یافت.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1043

به "معرفی مجسمه رستگاری مسیح چهارمین مجسمه عظیم عیسی مسیح در ریو دوژانیرو برزیل" امتیاز دهید

2 کاربر به "معرفی مجسمه رستگاری مسیح چهارمین مجسمه عظیم عیسی مسیح در ریو دوژانیرو برزیل" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مجسمه رستگاری مسیح چهارمین مجسمه عظیم عیسی مسیح در ریو دوژانیرو برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید