معرفی بهترین پارک های ملی کانادا

به گزارش مجله نماشو، کشور کانادا بدون شک یکی از بهترین مقاصد دنیا برای دوست داران طبیعت است. این کشور هر آنچه که شما بخواهید را در خود جای داده؛ از صخره های بلند گرفته تا سواحل زیبا. این کشور مناطق حفاظت شده و زیبای زیادی دارد و همچنین پارک های ملی گوناگونی را نیز در خود جای داده که دیدن آن ها در سفر به این کشور، خالی از لطف نیست. ما هم در خبرنگاران می خواهیم شما را با چند مورد از بهترین پارک های ملی کانادا آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی بهترین پارک های ملی کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

پارک ملی پسیفیک ریم، بریتیش کلمبیا | The Pacific Rim, British Columbia

این پارک ملی در سواحل غربی جزیره ونکوور واقع شده و دارای 3 بخش متفاوت است: لانگ بیچ (Long Beach)، بروکن آیلند گروپ (Broken Group Islands) و وست کوست ترِیل (West Cost Trail). پارک ملی پسیفیک ریم حاوی مناطق کانادایی ناهموار، جنگل های بارانی، صخره های ساحلی چشمگیر و سواحل شنی گسترده ای است. اگر به اندازه کافی شجاع باشید می توانید در ساحل لانگ بیچ، موج سواری کنید، همچنین تماشای نهنگ های گوژپشت در اینجا بسیار پیشنهاد می گردد. در این پارک ملی طبیعت گردی نیز یکی از فعالیت های محبوب گردشگران است، قایق سواری کایاک و فعالیت های بسیار دیگری برای شما در پارک ملی پسیفیک ریم وجود دارد.

جاذبه و ویژگی های برجسته: کل پارک یک بهشت واقعی پر از کیلومترها سواحل شنی، جنگل هایی با درختان کهن و سواحل شگفت انگیز است. در جهت 75 کیلومتری West Coast Trail طبیعت گردی کنید، یا جهتهای کوتاهتری مانند Wild Pacific Trail را انتخاب کنید.

پارک ملی بنف، آلبرتا | Banff National Park, Alberta

یکی دیگر از بهترین پارک های ملی کانادا پارک ملی بنف آلبرتا است که در قلب کوه های راکی، 150 کیلومتر غرب کالگری قرار گرفته است. به عنوان قدیمی ترین پارک ملی کانادا و سومین پارک ملی قدیمی دنیا، بنف یکی از مقاصد برتر کانادا است و دارای جاذبه های طبیعی بی نظیری از قله های پر از برف، جنگل های مخروطی متراکم، مراتع آلپی و دریاچه های بکر است. هر ساله میلیون ها گردشگر، شاهد این مناظر کوهستانی باشکوه می باشند و از فرصت های بی پایانی برای تعطیلات در فضای باز، با فعالیت هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و قایقرانی استفاده می نمایند.

جاذبه و ویژگی های برجسته: دریاچه لوئیز یک جاذبه عالی در این پارک ملی است که به عنوان جواهری در کوه ها شناخته می گردد. با اینکه شاید گردشگردان زیادی اینجا باشند، عظمت محض این محیط که شامل آب های فیروزه ای و کوه های مرتفع می گردد، کاملا شما را از شلوغی رها خواهد نمود.

پارک ملی یوهو، بریتیش کلمبیا | Yoho National Park, British Columbia

یوهو نیز در کوه های راکی و در بخش های غربی آن واقع شده است. اگر عاشق مناطق بکر و دست نخورده هستید، این مژده را به شما می دهیم که پارک ملی یوهو یکی از بهترین و بکرترین مناطق طبیعی کانادا را دارد. شما در اینجا شاهد ترکیب چشم نواز یخ و آب هستید که به شکل صخره هایی بی نظیر نمایان شده اند، علاوه بر آن، قله های کشیده، دریاچه های آبی و آبشارهای نفس گیر در پارک ملی یوهو، به انتظار شما نشسته اند.

جاذبه و ویژگی های برجسته: از بزرگراه 1 به آبشار Takkakaw Falls بروید که به آسانی قابل دسترس است و یک سایت معروف دنیای و یکی از بلندترین آبشارهای کانادا محسوب می گردد. از اینجا، جهت Iceline، یک مدار 20 کیلومتری را دنبال نموده و در مناظر دوست داشتنی یخچالی این جاذبه غرق شوید.

پارک ملی جاسپر، آلبرتا | Jasper National Park, Alberta

یکی دیگر از بهترین پارک های ملی کانادا پارک جاسپر است که در دامنه های شرقی کوه های راکی در غرب آلبرتا قرار گرفته است. چشم اندازهای عظیم یخبندان، دریاچه های تیله ای و دامنه هایی با گل های زیبا، مناظری از پارک افسانه ای جاسپر باید هستند. با استفاده از شبکه گسترده جهتهای طبیعت گردی و دوچرخه سواری، به کشف این پارک ملی بپردازید. اگر عاشق حیات وحش هستید، این پارک ملی شما را با خرس، الک (نوعی گوزن)، گوسفند بزرگ شاخ و … را آشنا خواهد نمود.

جاذبه و ویژگی های برجسته: زمین های یخی کلمبیا (The Colombia Icefields) یک شگفتی واقعی هستند و مطمئنا جاذبه ای است که اصلا نباید از دست ندهید. اما شاید یکی از بهترین زمان هایی که می توانید لذت واقعی حضور در این پارک را حس کنید، شب هنگام است! این پارک یک حفاظت گاه آسمان تاریک شناخته شده است و یکی از بهترین نقاط روی زمین برای تماشای آسمان شب محسوب می گردد. اگر در ماه اکتبر به اینجا سفر کنید، فستیوال دارک اسکای را تجربه خواهید کرد که جشن های مختلفی همزمان با رصد ستاره ها، در آن اجرا می گردد.

پارک ملی تاوزند آیلندز، اونتاریو | Thousand Islands National Park, Ontario

این پارک ملی، زنجیره ای است که در رودخانه سن لارنس قرار گرفته و از کینگستون تا بروکویل ادامه می یابد. تاوزند آیلندز، یکی از کوچکترین و بهترین پارک های ملی کانادا مجموعه ای از 20 جزیره گرانیتی، صدها جزیره کوچک و چندین بخش است که در آن ها ترکیبی از زمین های مردابی، جنگل های کاج و آبشارهای هیجان انگیز و همچنین بعضی از غنی ترین جمعیت های حیات وحش در این کشور است. کاوش در این پارک ملی باشکوه را در پیاده روی در جهتهای تعیین شده آغاز کنید.

جاذبه و ویژگی های برجسته: یکی از اصلی ترین نقاط تفریحی در این پارک ملی، Mallorytown Landing، است که در آن مواردی نظیر یک آکواریوم، سایت پیک نیک و کمپینگ، زمین بازی بچه ها، تئاتر و فعالیت های بسیار دیگری برای گردشگران وجود دارد.

پارک ملی کیپ برتون هایلندز، نوا اسکوشیا | Cape Breton Highlands National Park, Nova Scotia

یکی دیگر از بهترین پارک های ملی کانادا در جزیره کیپ برتون، هم مرز با دریای اطلس در شرق و خلیج سن لارنس در غرب، قرار گرفته است. این پارک با یک فلات مرتفع در منظره ای توندرا مانند شناخته شده و با ژرف دره یا کانیون های عمیق رودخانه ای ترکیب شده که در نهایت در ساحلی کم ارتفاع، تمام می گردد.

نتیجه تنوع این پارک ملی، حیات وحشی قابل توجه است؛ به طوری که در آن شما می توانید انتظار داشته باشید که حیوانات در معرض خطری مانند لینکس، موس (نوعی گوزن)، سیاه خروس، نهنگ بزرگ باله ای کوچک و … را ببینید. ترکیب بی اندازه جذاب اقیانوس، کوه و اکوسیستم جنگلی باعث شده که جهتهای طبیعت گردی زیادی در این پارک ملی وجود داشته باشد.

جاذبه و ویژگی های برجسته: یک سوم از معروف ترین جهتهای طبیعت گردی دنیا به نام Cabot Trail، در این پارک ملی وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 245

به "معرفی بهترین پارک های ملی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین پارک های ملی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید