معضل گرد و غبار در کشوری که 80 درصد آن بیابان است ، ترکمنستان و درخواست برای اجرای پروژه های مشترک مقابله با گرد و غبار

به گزارش مجله نماشو، رئیس دپارتمان هماهنگی های بین المللی محیط زیست در ترکمنستان بر اهمیت اجرای پروژه های مشترک بین المللی برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با توفان های گرد و غبار تاکید نمود.

معضل گرد و غبار در کشوری که 80 درصد آن بیابان است ، ترکمنستان و درخواست برای اجرای پروژه های مشترک مقابله با گرد و غبار

خبرنگاران- زهرا رفیعی: به گزارش خبرنگاران، بردی بردیف، رئیس دپارتمان هماهنگی های بین المللی محیط زیست ترکمنستان در دومین روز از اجلاس بین المللی مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار گفت: 80 درصد کشور ترکمنستان را صحرا پوشانده و این کشور در آسیای میانه با گرد و غبار روبرو است.

وی اضافه کرد: بعلاوه کشورها در آسیای میانه با کمبود آب روبرو اند و کشور ترکمنستان هم از این موضوع مستثنی نبوده ایم. این روزها افزایش تغییرات جوی در دنیا را شاهد هستیم و کشور ما نیز تحت تاثیر کریدورهای خشکی منطقه قرار گرفته است.

بردیف با اشاره به اینکه وزارت محیط زیست ترکمنستان ارگان اصلی اجرای سیاست های دولت در حفاظت از محیط زیست است، گفت: همکاری های بین المللی جهت حفاظت از محیط زیست ضرورت دارد و اجرای پروژه های مشترک مدنظر ما واقع شده است. اهدای یاری به وسیله صندوق های بین المللی و بانک های اروپایی و بانک های توسعه اسلامی حائز اهمیت است و باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ترکمنستان برنامه های مشترکی با سازمان ملل برای امنیت غذایی و کشاورزی دارد، گفت: بعلاوه ترکمنستان موافقت نامه های متعدد با کشورهای مختلف امضا نموده است و استراتژی کلی ما انجام همکاری های بین المللی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5286

به "معضل گرد و غبار در کشوری که 80 درصد آن بیابان است ، ترکمنستان و درخواست برای اجرای پروژه های مشترک مقابله با گرد و غبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضل گرد و غبار در کشوری که 80 درصد آن بیابان است ، ترکمنستان و درخواست برای اجرای پروژه های مشترک مقابله با گرد و غبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید