مقام قرقیز: ایران یک قدرت جدی منطقه ای است

به گزارش مجله نماشو، وزیر امور خارجه قرقیزستان با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه بر رعایت قوانین بین المللی تأکید کرد و گفت: ایران یک قدرت جدی منطقه ای است.

مقام قرقیز: ایران یک قدرت جدی منطقه ای است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، چنگیز حیدربیک اف وزیر امور خارجه قرقیزستان در ملاقات با دانشجویان آموزشگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه بر رعایت قوانین بین المللی تأکید کرد.

وی در ابتدا گفت: در پی تشدید روابط بین ایران و آمریکا، قرقیزستان 2 کشور را به استفاده از ابزارهای صلح آمیز دعوت می نماید و معتقد است باید حقوق بین المللی و قوانین سازمان ملل متحد رعایت گردد.

این مقام توضیح داد: سازمان ملل مؤسسه بین المللی با هدف حل مسائل این چنینی در سراسر دنیا است و هر گونه اقدامی باید با اجازه این سازمان انجام گردد.

حیدربیک اف گفت: استفاده از قدرت به طور یک طرفه به عنوان نقض قوانین بین المللی می ماند به همین دلیل قرقیزستان بر حل مسائل با استفاده از ابزارهای صلح آمیز تأکید می نماید.

وزیر امور خارجه قرقیزستان اضافه نمود: البته عواقب تشدید روابط بین ایران و آمریکا را قرقیزستان نیز احساس می نماید و پس از تحولات اخیر تعاملات تجاری بیشکک با کشورهای خلیج فارس آسیب دیده است.

حیدربیک اف گفت: شرایط ساده نیست و قرقیزستان همانند دیگر کشورهای دنیا بر تحولات در این زمینه با دقت نظارت می نماید.

وی در انتها توضیح داد: ایران مرزهای مشترک با آسیای مرکزی از جمله ترکمنستان دارد و این کشور قدرت جدی منطقه ای است. ضمن اینکه تهران روابط گسترده ای با بسیاری از کشورهای منطقه دارد و دارای نقش قابل توجهی در بازار می باشد و به همین دلیل اتفاقات در این کشور به تأثیر زیادی بر دیگر کشورها می گذارد.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 855

به "مقام قرقیز: ایران یک قدرت جدی منطقه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام قرقیز: ایران یک قدرت جدی منطقه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید