مقایسه تویوتا پرادو دو در با خودروهای هم رده

به گزارش مجله نماشو، روز به روز بر تعداد افرادی که علاقه مند به خرید یک خودروی شاسی بلند هستند، افزوده می گردد. در این بین، اگر نیم نگاهی هم به توانایی های آفرودی خودرو داشته باشید، با یک مرور سریع بر خودروهای موجود در بازار، نامی که بیش از همه با آن روبرو خواهید شد، تویوتاست. خودروسازی که به فراوری خودروهای با کیفیت و مقاوم مشهور بوده و خودروهای فراوریی آن همیشه از اندازه محبوبیت و فروش بالایی در بازارهای جهانی برخوردار است. تویوتا در سگمنت شاسی بلند بسیار فعال بوده و تعداد زیادی خودرو در این کلاس دارد و به همین علت می توان گفت تمرکز اصلی تویوتا، بر روی فراوری خودروهای شاسی بلندش است. یکی از همین خودروها تویوتا پرادو است که تمام خصوصیات یک شاسی بلند فوق العاده را به همراه دارد و مدت هاست که به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای بازار شناخته می گردد. این خودرو در دو نسخه دو در و چهار در عرضه شده است. در این مطلب به مقایسه تویوتا پرادو دو در با میتسوبیشی پاجرو و البته نسل سوم پرادو می پردازیم.

مقایسه تویوتا پرادو دو در با خودروهای هم رده
نمای داخلی تویوتا پرادو دو در

مقایسه تویوتا پرادو دو در با میتسوبیشی پاجرو دو در

در سال های اخیر، با وضع قوانین محدود کننده در مورد واردات خودروهای خارجی، گرایش مشتریان به سمت خودروهای کارنموده با پیشرانه قدرتمند بیشتر شده و همین موضوع نیز باعث افزایش قیمت این خودروها شده است. یکی از همین خودروها میتسوبیشی پاجرو است که فرایند واردات آن تا سال 2010 ادامه داشت. پاجرو را باید بدون شک یکی از معروف ترین و قدرتمندترین، محصولات میتسوبیشی دانست که در کشورمان نیز توانست علاقه مندان زیادی را برای خود دست و پا کند. این خودرو همچون پرادو در 2 شکل بدنه دو در و چهار در عرضه شد که طبیعتاً نسخه دو در آن، از مجذوب کنندهیت های بیشتری برخوردار است.

با مقایسه تویوتا پرادو دو در با میتسوبیشی پاجرو دو در باید گفت که میتسوبیشی پاجرو از نظر ظاهری، طراحی زیبایی دارد و بدنه آن به خوبی حجم دهی شده است. درون کابین نیز همین فرایند ادامه دارد و میتسوبیشی از این نظر بسیار خوب عمل نموده است. در نقطه مقابل، تویوتا پرادو نیز در قامت یک شاسی بلند زیبا و با ابهت ظاهر شده است و هر دو نسل آن را می توان زیبا ارزیابی کرد. از نظر فضای درون کابین نیز هر دو خودرو فضای بسیار مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می دهند و از این بابت کمبودی احساس نمی گردد. هرچند راحتی جایگاه ها در پاجرو به نسبت پرادو نسل سوم بیشتر است و این مورد در پرادو نسل چهارم بهبود یافته است.

با توجه به اینکه هر دو خودرو در نسخه های مختلف از امکانات متفاوتی بهره می برند، نمی توان نظر قاطعانه ای در این بخش داد ولی در مجموع هر دو خودرو در رجحانن حالت از امکانات خوبی بهره مند هستند. با مقایسه تویوتا پرادو دو در با میتسوبیشی پاجرو دو در می توان گفت که هر دو خودرو توانایی آفرود بسیار بالایی دارند و از این بابت جزو رجحانن ها هستند. نکته جالب درخصوص پاجرو این است که در کنار اهرم تعویض دنده، یک اهرم کوچک واقع شده است که از طریق آن می توان حالت های توزیع نیرو و عملکرد دیفرانسیل ها را در 4 برنامه LLC4، HLC4، H4 و H2 تنظیم کرد.

میتسوبیشی پاجرو از یک پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری بهره می برد که می تواند 250 اسب بخار قدرت و 329 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. درحالی که، پرادو در نسخه 6 سیلندر خود حجمی برابر با 4 لیتر دارد و می تواند 271 اسب بخار قدرت و 381 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. در هر دو خودرو نیز یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را برعهده دارد. تفاوت میان این دو پیشرانه بسیار اندک خواهد بود و در عمل هر دو خودرو عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه خواهند کرد. مصرف سوخت در هر دو خودرو نیز بسیار بالاست و اشتهای بالایی برای بلعیدن سوخت دارند.

با مقایسه تویوتا پرادو دو در با میتسوبیشی پاجرو دو در باید گفت که هر دو خودرو از رجحانن خودروهای ژاپنی در این کلاس هستند و می توان روی عملکرد فوق العاده آن ها حساب باز کرد. با این تفاسیر، انتخاب از بین این دو خودرو بسیار سخت و تاحدود بسیار زیادی سلیقه ای است. اما اگر از منظر خدمات پس ازفروش و بازار خریدوفروش به آن ها بنگریم، بدون شک تویوتا پرادو از ارزش خرید بالاتری برخوردار خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه میتسوبیشی پاجرو با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای پشتی تویوتا پرادو در در

مقایسه تویوتا پرادو دو در نسل سوم با نسل چهارم

نسل سوم پرادو که با نام J120 شناخته می گردد در حد فاصل سال های 2005 تا 2009 به بازار عرضه شد و بعد از آن جای خود را به نسل چهارم یا همان پرادو J150 داد و عرضه نسل چهارم نیز تا سال 2014 ادامه یافت. از نظر طراحی می توان گفت پرادو نسل چهار درواقع ادامه دهنده راه نسل سوم بوده و به خودروی زیباتری بدل شده است. طراحی نمای بیرونی سیال تر شده است، چراغ ها فرم زیباتری به خود گرفته اند و سپر و نمای عقب خودرو نیز دست خوش تغییراتی شده که همگی در راستای مجذوب کننده تر شدن پرادو اجرا شده است. با کنار هم قرار دادن این دو نسل، تغییر و تحول اساسی در بخش طراحی تویوتا به خوبی تعیین می گردد. تغییراتی که از سلایق خریداران امروزی خودرو در جهان تبعیت می کند.

با مقایسه تویوتا پرادو دو در نسل سوم با نسل چهارم باید گفت با ورود به داخل کابین پرادو نسل چهارم، تغییرات نسبت به نسل گذشته کاملاً تعیین است. متریال استفاده شده کیفیت بالاتری دارند و فرم جایگاه ها بهتر و راحت تر شده است به گونه ای که سرنشینان را به خوبی دربر می گیرد. از نظر کیفیت سواری و هندلینگ نیز پرادو در نسل چهار رجحان محسوسی بر نسل گذشته خود دارد.

هنگام مقایسه تویوتا پرادو دو در نسل سوم با نسل چهارم باید به این نکته دقت کرد که از نظر سطح امکانات نیز پرادو در نسل چهارم پیشرفت های بسیاری داشته و به امکانات متنوعی مجهز شده است ولی متأسفانه پرادوهای دو در راه یافته به بازار ایران از پایین ترین سطح امکانات بهره می برند و در واقع مدل پایه این خودرو محسوب می شوند، اگرچه شاید در بعضی نسخه ها امکانات بیشتری نزدیک به مدل های چهار در دیده گردد که تعداد آن ها بسیار کمتر است. پرادو دو در نسل چهارم تنها با پیشرانه 4 سیلندر عرضه شده است، در حالی که، نسل گذشته در دو مدل 4 سیلندر و 6 سیلندر عرضه شده بود.

با این وجود، به جرات می توان گفت پرادو VX نسل گذشته از نظر توانایی فنی و قدرت پیشرانه می تواند انتخاب بسیار بهتری باشد. البته شاید کیفیت بهتر سواری در نسل چهارم برای بعضی از افراد ویژگی مهم تری باشد. در مجموع می توان گفت اگر پرادویی با ظاهر جدیدتر می خواهید پرادو نسل چهارم مناسب شماست، اما اگر در انتخاب این خودرو قدرت پیشرانه برای تان اهمیت بالاتری دارد بدون شک نسخه 6 سیلندر نسل سوم انتخاب بهتری است.

امیدوایم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات خوبی از تویوتا پرادو دو در در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا پرادو دو در آگاه شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا جیست؟ به نظر شما کدام خدا در این مقایسه پیروز نهایی است؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5102

به "مقایسه تویوتا پرادو دو در با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا پرادو دو در با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید