مونسان: 220 پروژه گردشگری تا خاتمه امسال افتتاح می شود

به گزارش مجله نماشو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، دکتر علی اصغر مونسان عصر امروز پنج شنبه 12 تیرماه 99 در اولین سفر استانی خود در سال جاری هتل 5ستاره میزبان را افتتاح کرد. او در حاشیه افتتاح این پروژه بیان کرد: این هتل 5ستاره قرار بود با حضور رئیس جمهوری در قالب یک پکیج افتتاح شود.همچنین بنا بر افتتاح این پروژه ها در چهار استان بود که به دلیل کرونا افتتاح آن با تأخیر صورت گرفت و مابقی طرح ها نیز توسط رئیس جمهوری طی ماه های آینده افتتاح خواهند شد.

مونسان: 220 پروژه گردشگری تا خاتمه امسال افتتاح می شود

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی، با بیان اینکه کرونا آسیب جدی به دنیاگردی دنیا و کشور ما وارد کرده است، اضافه کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد دنیاگردی این است که به سرعت در حال ترمیم خسارت هاست. در خردادماه 5میلیون نفرشب اقامت ثبت شده که البته نوعی رکورد محسوب می شود.

مونسان با ابراز امیدواری نسبت یه اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی دنیاگردی رونق پیدا کند، اضافه کرد: از مردم و دنیاگردان تقاضا داریم با رعایت پروتکل ها از بسته شدن مجدد درهای دنیاگردی جلوگیری کنند.

تاکید روحانی به وزرا و بانک ها برای پرداخت تسهیلات حمایتی

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری برای سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات و بسته حمایتی به بخش های آسیب دیده گفت: دولت بسته حمایتی 50هزارمیلیارد تومانی برای حمایت از بخش های آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته و به این دلیل که رئیس جمهوری از فرایند پرداخت تسهیلات راضی نبوده، به وزرا و بانک های عامل دستور تصریح داده است.

دکتر مونسان دنیاگردی را در کنار صنعت و کشاورزی مهم ترین بخش اقتصادی کشور بیان نمود و گفت: بازگشت دنیاگردی به چرخه اقتصادی کمک بزرگی به کشور برای عبور از خسارات کرونا خواهد کرد.

فعالیت 2500 پروژه دنیاگردی در کشور

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی همچنین به پروژه های دنیاگردی در حال ساخت کشور اشاره کرد و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 2500 پروژه دنیاگردی در حال اجراست که از این تعداد 500 پروژه مربوط به بخش هتلینگ هستند.

مونسان همچنین با بیان اینکه تلاش ما بهره برداری از پروژه های دنیاگردی با پیشرفت بیشتر است، بیان نمود: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده تا سرانجام امسال 220 پروژه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

او این پروژه ها را برای آینده دنیاگردی کشور بسیار پر اهمیت دانست د و تاکید کرد: فقط در دولت دوازدهم بیش از 5هزار موافقت اصولی سرمایه گذاری در تاسیسات دنیاگردی اعطا شد که نشان دهنده استقبال سرمایه گذاران از صنعت دنیاگردی کشور و تسهیل سرمایه گذاری در این بخش است.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی همچنین به حجم بالای اشتغال در صنایع دستی و دنیاگردی اشاره کرد و ادامه داد : این مسئله نشان می دهد که دنیاگردی علاوه بر درآمدزایی می تواند در حجم بالایی، مسائل اقتصادی کشور را برطرف کند.

همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی دومین هتل 5ستاره استان مازندارن در شهر بابلسر افتتاح و به بهره برداری رسید.

این مجموعه در شهرستان بابلسر با حجم سرمایه گذاری 3500میلیارد ریال و ایجاد 200 فرصت شغلی آغاز به کار کرد. این هتل که براساس آخرین متد و تکنیک های مهندسی صنعت هتلداری ایران، در 16 طبقه و 162 اتاق مشرف به دریای خزر و قله دماوند احداث شده است، 650 تخت به ظرفیت اقامتی استان مازندران اضافه کرده است.

رستوران سلف سرویس ایتالیایی و محلی و کافی شاپ از دیگر امکانات این هتل 5ستاره هستند. همچنین احداث فود کورت، شهربازی سرپوشیده و فروشگاه های تجاری نیز از جمله برنامه های در دست اقدام این مجموعه هستند که به عنوان یکی از مهم ترین تاسیسات دنیاگردی به منظور ورود دنیاگرد خارجی برنامه ریزی شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1176

به "مونسان: 220 پروژه گردشگری تا خاتمه امسال افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان: 220 پروژه گردشگری تا خاتمه امسال افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید