نقش مؤثر فعالیت های فرهنگی دانشجویی در تقویت هویت ملی

به گزارش مجله نماشو، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه ها گفت: هم اکنون باید در کنار یادگیری مسائل آموزشی و علمی به توانمندسازی دانشجویان به عنوان آینده سازان جامعه بپردازیم.

نقش مؤثر فعالیت های فرهنگی دانشجویی در تقویت هویت ملی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، نشست سیاست گذاری نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بجنورد برگزار گشت.

غفاری درخصوص نهادینه شدن توانمندسازی دانشگاه ها اظهار کرد:هم اکنون باید فرهنگ یادگیری مهارت و توانمندسازی در دانشگاه ها نهادینه شود و این امر را نیز باید بیشتر اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه اگر دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دارای مهارت شوند کمتر آسیب خواهند دید، اضافه کرد: یکی از رویکردهای وزارت علوم، هم اکنون گسترش این امر مهم در مراکز آموزش عالی است. ما باید در جهت پیوند دانشگاه و جامعه هرچه بیشتر تلاش کنیم و میدان دانشگاه ها را باید در حوزه وسیع تری درنظرگیریم.

وی در ادامه اضافه کرد: در سال های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، آثاری درباره مسئولیت اجتماعی و مسائلی با وجهه اجتماعی و فرهنگی نظام آموزش عالی و نظام دانشگاهی ارائه کرده که در اول راه قرار گرفته است و باید تلاش های بیشتری در زمینه پیوند هرچه بیشتر حوزه های اجتماعی و علمی صورت گیرد.

غفاری با اشاره به اینکه دانشجویان نیازمند احساس قدرت، معنا، خلاقیت و زایش هستند گفت: پاسخ گویی به این نیازها در چارچوب فعالیت های فرهنگی شکل می گیرد. وقتی صحبت از حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها می شود باید نگاهی به کار ویژه های دانشگاه ها کرد و از این حیث است که فعالیت های فرهنگی تعریف می شود. در دانشگاه ها در کنار مدرک تحصیلی، کسب توانمندی موثر در حل مسئله و اعتنای به پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم مدنظر است و وجود سرمایه فرهنگی موجب امید و بالندگی و نشاط و سرزندگی دانشگاه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درخصوص برگزاری نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی اظهار کرد: هم اکنون هویت از هر حیثی نیاز به باز کاوی دارد.برای توانمند سازی دانشجویان باید بتوانیم مجموعه دانشگاهی را در زنجیره حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه قرار دهیم و این پیوند لازم را باید به وجود بیاوریم. برای رشد و بالندگی، خود را شناختن و احساس ایرانی بودن و احساس خودی کردن، باید خود را شناخت که این امر با کارهای فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی نیز نباید نادیده گرفته شود، گفت: امسال به نام رونق تولید نامگذاری شده است که باید این امر را مهم را مدنظر قرار دهیم و دانشگاه ها بیش از گذشته در این حوزه فعالیت داشته باشند. باید این تعامل را هرچه بهتر برقرار کنیم که قطعاً از طریق گفت وگوها، برگزاری برنامه های فرهنگی و نمایشگاه ها مؤثر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: هم اکنون باید در کنار یادگیری مسائل آموزشی و علمی به توانمندسازی این قشر که آینده سازان جامعه هستند بپردازیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 4657

به "نقش مؤثر فعالیت های فرهنگی دانشجویی در تقویت هویت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مؤثر فعالیت های فرهنگی دانشجویی در تقویت هویت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید