نمایش قدرت چین به آمریکا با حرکت ناو گروه لیائونینگ به اقیانوس آرام

به گزارش مجله نماشو، نیروی دریایی چین در تقابل با نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه، ناو هواپیمابر و ناو گروه همراه آن را راهی اقیانوس آرام نموده است.

نمایش قدرت چین به آمریکا با حرکت ناو گروه لیائونینگ به اقیانوس آرام

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ناو هواپیمابر بر چین و ناو گروه همراه آن در نمایش قدرت به حضور آمریکا در منطقه برای استقرار در اقیانوس آرام از یک آبراه مهم در ژاپن عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری نیکی دفتر ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن یکشنبه اعلام نمود که ناو هواپیمابر چینی لیائونینگ و پنج ناو همراه آن از یک جهت مهم آبی ژاپن عبور نموده و راهی اقیانوس آرام هستند. ستاد مشترک ژاپن اضافه کرد که این ناو گروه در 470 کیلومتری جنوب غربی جزایر دانجو در استان ناگازاکی مشاهده شد. این ناو گروه سپس از تنگه میاکو، به عرض 250 کیلومتر بین جزیره اوکیناوا و جزیره میاکو عبور کرد.

این اولین باری است که از آوریل سال 2020 به این سو ناو هواپیمابر لیائونینگ از این آبراه عبور می نماید. این رویداد درست چند روز پس از تمرین بین نیروی دریایی ایالات متحده و استرالیا در شرق اقیانوس آرام رخ داد.

ستاد مشترک ژاپن نیز از تحرک ناوشکن، هواپیمای گشت دریایی و یک هواپیمای ضد زیر دریایی خود برای جمع آوری اطلاعات و نظارت بر حرکات شناورهای چینی اطلاع داد.

این تحرکات در حالی صورت می گیرد که نیروی دریایی ایالات متحده همکاری با ژاپن، هند و استرالیا را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تشدید می نماید. در پی سفر لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده به هند، ناو گروه تئودور روزولت عملیات مشترک چند جانبه ای را با نیروی دریایی و هوایی هند در اقیانوس هند در 28 و 29 مارس (یکشنبه و دوشنبه هشتم و نهم فروردین) انجام داد.

چندی قبل یک مقام نظامی ارشد سابق چین از سناریوهای مختلف این کشور برای پاسخگویی به حملات اتمی آمریکا علیه چین اطلاع داد. وانگ ژیانگسویی مقام ارشد نظامی سابق چین و استاد کنونی دانشگاه بیهانگ در پکن در این زمینه گفت چین دو دهه برای ساختن استحکامات دفاعی لازم برای زرادخانه ای اتمی خود در دریا و زمین وقت گذاشته تا اطمینان حاصل گردد که می تواند یک حمله اتمی و موارد دیگر را دفع کند.

این مقام نظامی چین با اشاره به گزینه حملات اتمی به کشورش از سوی آمریکا گفت، به خاطر تغییراتی که ما در 20 سال گذشته انجام دادیم، آنها نسبت به موفقیت این گزینه اطمینان نخواهند داشت.

چین همچنین در سال 2015 با تجهیز زیردریایی های خود به موشک های اتمی، توانایی اتمی مستحکمی در دریا ایجاد نموده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1657

به "نمایش قدرت چین به آمریکا با حرکت ناو گروه لیائونینگ به اقیانوس آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش قدرت چین به آمریکا با حرکت ناو گروه لیائونینگ به اقیانوس آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید