نوری: بچه ها را قانع کنید در مدارس حضور یابند

به گزارش مجله نماشو، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود اکنون که مدارس بازگشایی شده بچه ها را قانع کنید در مدارس حضور یابند، دانش آموزان دچار آثار ناگوار و پیامدهای پس از سانحه می شوند.

نوری: بچه ها را قانع کنید در مدارس حضور یابند

یوسف نوری روز پنجشنبه در اولین سفر رسمی استانی خود در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری اظهار کرد: ما باید با جدیت تمام بحث رتبه بندی معلمان را پیگیری کنیم و اگر فرهنگیان در این خصوص ابهامی دارند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث و گفتگو نمایند.

وی ادامه داد: در این شرایط اگر تعدادی افراد در قالب تشکل هایی بیایند خدای نکرده موج سواری نمایند و از احساسات پاک معلمان ما استفاده نمایند خوب نیست.

وی با بیان این که معلمان ما محترم، زاهد، ساده زیست و قانع هستند، گفت: معلم ما بالاترین کار مفید را دارد معلم ما در ایام کرونا از تبلت و خانه خودش برای تدریس دانش آموزان استفاده کرد که دانش آموزش جا نمانند و این کار قابل احترام و ستایش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در بحث کرونا کارکنان علوم پزشکی و معلمان خیلی زحمت کشیدند، اضافه کرد: الان که مدارس بازگشایی شده بچه ها را قانع کنید در مدارس حضور یابند، دانش آموزان دچار آثار ناگوار و پیامدهای پس از سانحه می شوند الان کارکنان ادارات کل باید بخش های مشاوره، مددکاری و روانشناسی را فعال نمایند تا بچه ها را برای تطیبق با وضع نو یاری نمایند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش را قاعده نظام می دانند چون آموزش پرورش مهمترین کانون تربیت نیروی انسانی است و توفیق همه کشورها در سایه نیروی انسانی است.

نوری در ادامه با بیان این که شورای آموزش و پرورش جای مردمی سازی آموزش و پرورش است، گفت: این شورا از سال 1382 با مصوبه مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد در آن موقع قرار بر این بود براساس قانون بیاید تمرکز زدایی کند چون هم در استان هم در شهرستان و هم در منطقه حضور داشت.

وی با اعلام این که تا زمانی که این تمرکز زدایی اتفاق نیفتد ما نمی توانیم سازگار با محیط برنامه ریزی داشته باشیم، اضافه کرد: آموزش و پرورش امکانات خوبی در بحث اقتصادی دارد تمام اعتبارات این سازمان خارج از شمول است که هر جور خواستیم هزینه کنیم چون اختیارش با ما است.

وزیر آموزش و پرورش، بعلاوه بر استفاده درست از مراکز آموزشی تاکید نمود و گفت: ما باید از فضاهایی که در اختیار داریم بهره برداری درست و بهتری داشته باشیم و برای ایجاد عایدی آنها را تبدیل به احسن کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2149

به "نوری: بچه ها را قانع کنید در مدارس حضور یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوری: بچه ها را قانع کنید در مدارس حضور یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید