نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

به گزارش مجله نماشو، هر چشمی باتوجه به فرمی که دارد باید آرایش گردد. آرایش چشم های گودرفته نیز دارای نکات مهمی است که باید آن ها را رعایت نموده تا آرایشی زیبایی برای خودتان خلق کنید.

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما یاری می نماید زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته می گردد که محل قرارگیری آن نسبت به ابروها عقب تر است؛ یعنی اگر از نیم رخ به چنین چشمانی نگاه کنید خواهید دید که استخوان زیر ابرو و حتی خود ابرو نسبت به چشم ها جلوتر است و کره چشم در محلی عمیق تر قرار گرفته و به اصطلاح گودتر است.

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

در ادامه به چند نکته مهم پیرامون این آرایش می پردازیم.

اصول سایه زدن چشم های گود

اگر چشمانی گود افتاده دارید، حتماً به نکات زیر توجه کنید:

  • دقت کنید برای گوشه داخلی پلک باید از رنگ های روشن بهره ببرید. زیرا استفاده از رنگ های روشن، چشم ها را تاحدی جلوتر از معمول نشان می دهد. برترین رنگ ها برای شما نخودی، صورتی کم رنگ یا هلویی است.
  • بعد از استفاده از رنگ های بسیار روشن در گوشه داخلی چشم، در مرحله بعد باید از رنگ های تیره در گوشه خارجی چشم بهره ببرید.

برای آرایش چشم گود از سایه های اکلیلی بهره ببرید

ازآنجایی که چشمان گود جلوه کمتری داشته باید از ترفندهای آرایشی بهره ببرید که چشمانتان را برجسته تر و درخشان تر می نماید. اکلیل یک گزینه عالی برای شماست. از سایه اکلیلی برای سایه زدن قسمت وسط و جلوی چشم یاری بگیرید و آن را روی قسمت نزدیک به خط مژه بزنید و محو کنید. گوشه چشم ها را نیز نباید فراموش کنید و با یک سایه اکلیلی روشن آن را درخشان تر کنید.

قبل از ریمل زدن، مژه هایتان را فر کنید

حتماً در این آرایش قبل از زدن ریمل، مژه هایتان را فر کنید تا حالت زیباتری به خود بگیرد. بعلاوه بهتر است از ریمل های ضدآب بهره ببرید؛ چون به علت تماس نزدیکی که بین مژه و زیر ابرو در چشم های گود وجود دارد این احتمال وجود دارد که عرق با مژه ها تماس پیدا نموده و باعث پاک شدن و مالیده شدن آن به زیر ابرو گردد.

چه نوع خط چشمی برای چشمانی که گود هستند مناسب است؟

آرایشگران معتقدند خط چشمی که دقیقاً در امتداد خط مژه باشد و کمی به سمت بیرون و بالا امتداد پیدا کند برترین گزینه برای آرایش چشم گود است. هنگام کشیدن این خط چشم مستقیماً به آینه نگاه کنید و سرتان را بالا یا پایین نگیرید تا خط ایجاد شده، کاملاً متقارن و مستقیم باشد و ظاهر شما را مجذوب کننده تر کند نه این که به سنگینی چشم ها اضافه کند.

آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم گود

  • مهم ترین کار برای ماندگاری بیشتر آرایش چشمانتان استفاده از پرایمر است. ابتدا پرایمر را در اطراف چشمانتان بزنید تا آرایش ماندگارتری داشته باشید.
  • با یک کانسیلر مناسب زیر چشم را کمی روشن تر کنید تا تیرگی آن پوشانده گردد. سپس کانسیلر را روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب گردد. بعد از زدن کانسیلر نیز مقداری کرم پودر روی آن بمالید تا ظاهری یک دست پیدا کند.
  • برای آرایش چشم گود در ابتدا کمی سایه سفید را روی پلک خود بزنید. حالا کل سطح پلک را با سایه طلایی یا رنگ دلخواه بپوشانید.
  • در این مرحله نوبت به کشیدن خط چشم می رسد. یک خط چشم گربه ای بکشید. از گوشه های داخلی چشم آغاز کنید و در پایان کمی آن را پهن تر کنید.
  • سپس با یک براش کمی سایه مشکی یا دودی را روی چین خوردگی پلک بکشید. با یک براش دیگر آغاز به محوکردن خط ایجاد شده کنید. این کار را بادقت انجام دهید. کمی سایه قهوه ای شکلاتی روی سایه دودی که ایجاد نموده اید، بزنید و به سمت ابرو آن را محو کنید. سپس گوشه داخلی چشم ها را با سایه طلایی بپوشانید.
  • همان طور که گفتیم برای آرایش چشم گود در ابتدا مژه هایتان را فر کنید و بعد از آن ریمل بزنید. دومرتبه ریمل بزنید تا مژه ها مشکی تر و پرحجم تر گردد و چشم ها درشت تر به نظر آیند.
  • در مرحله آخر آرایش چشم گود اگر از پرایمر استفاده نگردید، باید آرایش چشم هایتان را به یاری پودرهای آرایشی تثبیت کنید که این پودرهای تثبیت کننده باعث می شوند تا شما میکاپ چشم بدون نقص و زیباتری داشته باشید.
منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 10 شهریور 1402 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 5283

به "نکاتی مهم برای آرایش چشم گود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مهم برای آرایش چشم گود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید