هشدار آمریکا نسبت به اقدامات چین بر فراز دریای شرق چین

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران: آمریکا ضمن انتقاد شدید از اقدامات جدید چین بر فراز آسمان دریای شرق چین این گونه اقدامات را موجب افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه ارزیابی نموده است.

هشدار آمریکا نسبت به اقدامات چین بر فراز دریای شرق چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ چین روز گذشته گفت که میخواهد منطقه دفاعی هوایی ویژه ای را بر فراز جزایر مورد اختلاف با ژاپن در دریای شرق چین ایجاد کند.بر اساس این گزارش وزارت دفاع چین نیز گفت، از این پس کلیه هواپیماهایی که قصد پرواز بر فراز این منطقه را داشته باشند باید از قوانین ویژه وضع شده تبعیت نمایند و در غیر این صورت با اقدامات دفاعی چین روبرو خواهند شد.

هواپیماهای عبوری در این منطقه باید از این پس هویت کامل خود را به مقام های چینی اعلام نمایند. کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا نگرانی خود را نسبت به این اقدام چین اعلام نموده اند.چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در این باره تاکید نمود، این گونه اقدامات چین تغییری در فعالیت ها و ماموریت های نظامی آمریکا در منطقه نخواهد داشت.

وی توضیح داد، این گونه تحولات تلاشی برای بی ثبات کردن منطقه خواهد بود و آمریکا به شدت نگران این گونه اقدامات چین است. این گونه اقدامات یک جانبه خطر اشتباه محاسباتی و سوء تفاهم در منطقه را افزایش خواهد داد.یک مقام رسمی دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت، این اقدام چین ماموریت های ژاپن در منطقه را با چالش مستقیمی روبرو خواهد نمود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز گفت، آزادی پرواز هواپیماها بر فراز منطقه برای تامین ثبات و امنیت لازم خواهد بود. ما از چین می خواهیم تا تهدیدات خود در برابر هواپیماهایی را خود را معرفی نمی نمایند یا از قوانین چین تبعیت نمی نمایند، عملی نکند.کاخ سفید نیز گفت، این گونه اقدامات موجب افزایش تنش ها در منطقه خواهد شد و منافع آمریکا و متحدان آن را به شدت به خطر خواهد انداخت.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 469

به "هشدار آمریکا نسبت به اقدامات چین بر فراز دریای شرق چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا نسبت به اقدامات چین بر فراز دریای شرق چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید