هفته ای 5 ساعت ورزش کنید

به گزارش مجله نماشو، در مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی پیشگیرانه آمریکا منتشرشده تاکید شده است که برای حفظ سلامتی خود باید ساعات بیشتری را نسبت به آنچه سازمان جهانی بهداشت پیش تر توصیه نموده، ورزش کنیم.

هفته ای 5 ساعت ورزش کنید

به گزارش خبرنگاران، در حالی که این سازمان دو ساعت و نیم فعالیت ورزشی در هفته را توصیه می نماید اما نتایج مطالعات پزشکیِ جدید، ساعات بیشتری را برای حفظ سلامتی و جلوگیری از افزایش فشار خون ضروری می داند.

متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیای سانفرانسیسکو در یک مطالعه بلندمدت روی بیش از 5000 شرکت نماینده به نتایج متفاوتی در این زمینه دست یافته اند.

شرکت نمایندگان مدت 30 سال تحت مطالعه بودند و در طول این سال ها، میزان ساعات ورزش کردن آنها طی هفته آنالیز شد. حدود نیمی از شرکت نمایندگان در این پژوهش سیاه پوستان آمریکایی بودند و عده زنان نیز کمی بیشتر از مردان بوده است.

در طول این مدت نشان داده شد که همه گروه ها در طول این سال ها نسبت به زمانی که جوان بوده اند، کمتر ورزش می کردند و هرچه ورزش را بیشتر نادیده گرفته اند، خطر ابتلا به فشار خون بالا در آنها نیز بیشتر شده است.

ر اساس یافته های این مطالعه، متخصصان پیشنهاد نموده اند که میزان توصیه شده برای ساعات ورزش کردن در طول هفته باید افزایش یابد.

آنها می گویند: جوانان 18 تا 30 ساله باید پنج ساعت در هفته ورزش نمایند تا در سنین سالمندی سالم تر بمانند. به علاوه افرادی که به این توصیه عمل می نمایند در سنین بالا نیز ورزش بیشتری نسبت به هم سالان خود انجام می دهند.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 1680

به "هفته ای 5 ساعت ورزش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته ای 5 ساعت ورزش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید