همدان میزبان 143 راهنمای گردشگری خارجی در قالب کنوانسیون جهانی است

به گزارش مجله نماشو، مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: در قالب هفدهمین کنوانسیون تورگردانان و راهنمایان گردشگری از 21 کشور استان میزبان 143 راهنمای گردشگری از سراسر جهان است.

همدان میزبان 143 راهنمای گردشگری خارجی در قالب کنوانسیون جهانی است

با تور تابستان 99 عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران از همدان، علی مالمیر ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران بیان اینکه همدان در ششم و هفتم بهمن ماه میزبان هفدهمین کنوانسیون تورگردانان و راهنمایان گردشگری است گفت: با توجه به صندلی تاریخی همدان در کشور از مهم ترین بازارهای هدف گردشگری ما به جذب توریست و گردشگر خارجی مربوط می گردد.

وی با ابراز گلایه از اینکه ظرفیت های استان همدان در حوزه گردشگری به شکلی که باید معرفی نشده بیان نمود: اگرچه سازمان با کمبود اعتبار روبرو است اما باید به دنبال راهکارهای خلاقانه و اثربخش بود تا بتوان همدان و ظرفیت هایش را معرفی کرد و با برنامه ریزی همدان را به تمام دنیا معرفی و شناساند.

وی اضافه کرد: سه راهبرد اصلی برای اثربخشی بیشتر و هزینه کمتر در حوزه گردشگری وجود دارد که از جمله آن ثبت دنیای آثار است که متأسفانه با وجود ظرفیت ها هنوز همدان اثر ثبت دنیای ندارد در حالی که آثار ثبت دنیای در جذب گردشگران خارجی که با مطالعه مقصد سفر خود را انتخاب می نمایند اثرگذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه تپه ارزانفود به عنوان یکی از ظرفیت ها برای ثبت دنیای معرفی شده است مطرح کرد: در یک زمان بندی6 ماهه پرونده ارزانفود در ابعاد مختلف مورد مطالعه نهاده شد و علی رغم تمام محدودیت های اعتباری با استفاده از ظرفیت های کارشناسی موجود در سازمان برای تکمیل شدن به تهران ارائه شده است.

مالمیر تأکید کرد: رویدادهای بین المللی از ابزارهای مهم در معرفی همدان در جذب گردشگران خارجی است که در سنجش زیرساخت های استان مورد اهمیت است بر این اساس حضور تورگردانان در استان یک رویداد مهم در صنعت گردشگری به شمار می رود زیرا در سطح دنیا با تأسیسات گردشگری بین المللی در ارتباط هستند و می توانند شناخت خود از استان را در سطح بین المللی گسترش دهند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های همدان برای گردشگری خارجی مناسب نیست گفت: هنوز زیرساخت ها در شأن همدان نیست اما چندان هم که گفته می گردد در این زمینه ضعف نداریم بر این اساس بخشی از تأسیسات گردشگری ما در میزبانی از کنوانسیون دنیای تورگردانان درگیر میزبانی هستند.

وی با بیان اینکه 143 نفر از تورگردانان از 21 کشور مختلف شامل کشورهای اروپایی، آمریکایی و شرق آسیا برای حضور در این کنوانسیون در همدان ثبت نام نموده و حضور پیدا می نمایند، گفت: مدت حضور تورگردانان در همدان محدود است اما خوشبختانه همدان از دیگر استانهای میزبان شرایط بهتری برای میزبانی دارد و سعی شده تنوع بازدید برای میهمانان در نظر گرفته گردد.

مالمیر با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان برای میزبانی همدان از کنوانسیون تورگردانان در نظر گرفته شده است گفت: سعی استان بر این است که با کمترین میزان هزینه این کنوانسیون برگزار گردد و در عین حال اثربخشی نیز داشته باشد بر این اساس رونمایی از لوح یادبودی به عنوان یادمان کنوانسیون در همدان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: سه گشت چهار ساعته برای تورگردانان در همدان در نظر گرفته شده و زمان برای بازدید افراد از ظرفیت های استان محدود است و باید عنوان گردد که علاوه بر برگزاری کنوانسیون، چهارمین کنگره تاریخ معماری نیز در استان همدان و همزمان با ایام کنوانسیون برگزار می گردد که باید این کنگره در شأن همدان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه استقبال و تعداد مقالات ارسالی در بخش های باستان شناسی، معماری، عمران و شهرسازی نشان از موفقیت استان در میزبانی از این کنگره بسیار مطلوب ارزیابی شده است، تأکید کرد: تا به امروز 85چکیده مقاله و 70 مقاله اصلی به دبیرخانه ارسال شده و 59 مقاله نیز پذیرفته شده است بر این اساس این کنگره ششم و هفتم بهمن ماه در همدان با همکاری بعضی دستگاه های اجرایی برپا می گردد.

وی با بیان اینکه 18 تا 21 بهمن ماه دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران برگزار می گردد توضیح داد: امیدواریم همدان در نمایشگاه گردشگری به خوبی ظاهر گردد و ظرفیت های گردشگری آن بیش از پیش به روش های مثبتی به همگان معرفی گردد.

مالمیر به برگزاری جشنواره زمستانی در بهمن ماه سال جاری اشاره نمود و گفت: سال جاری به پیشنهاد بخش خصوصی جشنواره زمستانی برگزار می گردد و میراث فرهنگی به عنوان دستگاه دولتی از بخش خصوصی برای برگزاری جشنواره حمایت لازم را انجام می دهد زیرا عقیده داریم به لحاظ قانونی و اعتباری درست نیست اعتبارات دولتی را در این حوزه هزینه کرد که ممکن است آورده ای برای همدان نداشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه کرد: جشنواره زمستانی سال جاری از ششم تا بیست و سوم بهمن ماه در استان برپا می گردد و برنامه هایی همچون جشنواره آدم برفی، نقاشی بچه ها و کنسرت های شادی و برنامه هایی از این قبیل در قالب جشنواره زمستانی پیش بینی شده است.

مالمیر با اشاره به اینکه استان به دنبال برگزاری جشنواره بدون عایدی نیست گفت: ممکن است جشنواره عایدی عام نداشته باشد اما اگر برای بخش خصوصی با برگزاری جشنواره و معرفی ظرفیت ها توجیه مالی داشته باشد مسئله ای در برگزاری آن وجود ندارد بر این اساس اگر این باور را داریم که گردشگری اقتصاد استان را توسعه می دهد باید آموزش و توانمندسازی را مورد توجه قرار دهیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3944

به "همدان میزبان 143 راهنمای گردشگری خارجی در قالب کنوانسیون جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان میزبان 143 راهنمای گردشگری خارجی در قالب کنوانسیون جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید