هواپیمای بوتفلیقه بدون او از ژنو بازگشت

به گزارش مجله نماشو، طبق درخواست فرمانده ارتش الجزایر از رئیس جمهور این کشور، عبدالعزیز بوتفلیقه بازگشت خود به الجزیره را به تعویق انداخت.

هواپیمای بوتفلیقه بدون او از ژنو بازگشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسمی به شبکه یورو نیوز گفته اند که فرمانده ارتش الجزایر از عبدالعزیز بوتفلیقه که در ژنو به سر می برد خواسته است تا بازگشت خود به کشور را تا روز یکشنبه (فردا) که آخرین مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری است؛ به تعویق بیاندازد.

این منبع که خواهان عدم افشای نامش شده، گفته است که هواپیمای مخصوص بوتفلیقه، بدون او از ژنو بازگشته است. دفتر ریاست جمهوری الجزایر روز پنج شنبه هفته گذشته مدعی شد که بوتفلیقه به مدت 48 ساعت برای انجام چک آپ پزشکی به ژنو خواهد رفت.

در حالی که بسیاری منتظر بازگشت بوتفلیقه به کشور بودند، او روز آدینه (دیروز) مشاور سیاسی و وزیرخارجه سابق رمطان لعمامره را به ژنو احضار کرد تا با وی درباره بعضی مسائل از جمله مشخص نخست وزیر برای دولت آینده رایزنی کند.

عبدالعزیز بوتفلیقه روز گذشته را در حالی در ژنو سپری کرد که شهر الجزیره پایتخت و بسیاری دیگر از شهرهای الجزایر شاهد تظاهرات علیه او و درگیری با پلیس بود.

از زمان اعلام تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین دور متوالی، موجی از خشم این کشور را فرا گرفته است.

18 شخصیت سیاسی معارض الجزائر نیز حمایت خود از تحرکات مردمی مسالمت آمیز برای مخالفت با نامزدی بوتفلیقه را اعلام نموده اند.

انتخابات ریاست جمهوری الجزائر قرار است 18 آوریل آینده (29 فروردین) برگزار گردد. بوتفلیقه 81 ساله از سال 1991 ریاست جمهوری الجزائر را بر عهده دارد و برای پنجمین بار نامزد ریاست جمهوری شده است اما به دلیل بیماری و کهولت سن کمتر در انظار عمومی حاضر می گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 222

به "هواپیمای بوتفلیقه بدون او از ژنو بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای بوتفلیقه بدون او از ژنو بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید