واقعا پنیر آدم را کند ذهن میکند؟؟

به گزارش مجله نماشو، اینکه در گذشته گفته می شد پنیر عملکرد حافظه و سلول های مغز را کاهش می دهد و به عبارتی فرد را خنگ می کند، تقریبا صحت دارد.

واقعا پنیر آدم را کند ذهن میکند؟؟

چرا با خوردن پنیر به تنهایی دچار کند ذهنی میشویم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک ،خوردن پنیر به تنهایی واقعا باعث کاهش عملکرد مغز می شود زیرا پنیر حالت فشرده تری نسبت به سایر لبنیات از جمله شیر و ماست دارد و از همین رو حجم کلسیم در آن بسیار بالا است وبا خوردن آن ، مقدار زیادی کلسیم وارد بدن می شود که تعادل کلسیم بدن را بر هم می زند. وقتی که کلسیم خون با خوردن پنیر زیاد شود، بدن برای نگه داشتن این نسبت از مغز که منبع فسفر است، فسفر برداشت می کند و همین امر باعث کاهش فسفر مغز می شود، در حالیکه فسفر برای عملکرد مغز ضروری است.

راهکار چیست؟

همراه پنیر ، گردو بخورید. گردو منبع غنی فسفر است و از همین رو می تواند هنگام استفاده با پنیر، تعادل کلسیم و فسفر را در بدن حفظ کند. البته زیاده روی در مصرف گردو به تنهایی هم می تواند این تعادل را برهم بزند و از همین رو از قدیم هم گفته شده پنیر و گردو هر دو درد هستند و با هم درمان.

استفاده از گردو هم به تنهایی می تواند باعث برداشت کلسیم از استخوان ها برای حفظ تعادل کلسیم و فسفر شود و پوکی استخوان را در پی داشته باشد.البته بادام هم کمی خواص گردو را دارد، اما مصرف گردو همراه با پنیر بیشتر توصیه می شود.

اما از قلم نیاندازید پنیر خواص زیادی دارد پس:

به این 5 دلیل حتما پنیر بخورید:

1) پنیر، دوست خوب دندان هاست؛ چون مقدار زیادی کلسیم دارد که باعث از بین رفتن پلاک های دندانی می شود. پس، اگر از ترس شنیدن خبرهای بدی مثل کرم خوردگی و پوسیدگی دندان، از نزدیکی مطب دندان پزشک هم رد نمی شوید، هر روز صبح، چند لقمه نان و پنیر بخورید؛ البته خوردن پنیر، جای مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را نمی گیرد. پس، تنبلی هم نکنید!

2) پنیر، از استخوان های شما، مثل جان شیرین مراقبت می کند. پیش گیری از پوکی استخوان را باید از کودکی آغاز کرد و پنیر، به خاطر داشتن کلسیم، به خوبی می تواند این وظیفه را برعهده بگیرد.

3) پنیر و در کل، همه مواد غذایی که کلسیم دارند، به خانم های باردار کمک می کنند تا زایمان راحت تری داشته و بعد از تولد نوزاد هم شیر بیش تری برای تغذیه او داشته باشند.

4) پنیر، یکی از رازهای جوانی است؛ چون سرشار از ویتامین A و B است که پوست شما را مثل یک حبه انگور تازه، نرم، شفاف و درخشان می کند؛ البته چون پنیر می خورید، نباید انتظار داشته باشید که نور آفتاب، آلودگی هوا، روغن و غذاهای سرخ کردنی و…، بر پوست تان اثرات منفی نداشته باشند. پس، علاوه بر استفاده از پنیر، توصیه های عمومی برای حفاظت از پوست را هم جدی بگیرید.

5) پنیر، شما را رویین تن می کند؛ البته جادوی خاصی در کار نیست. مواد مغذی موجود در پنیر، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به خصوص کوچک ترها را در برابر ابتلا به بیماری، مقاوم می کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3375

به "واقعا پنیر آدم را کند ذهن میکند؟؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعا پنیر آدم را کند ذهن میکند؟؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید