واکنش روسیه به ادعای مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی

به گزارش مجله نماشو، سفارت روسیه در آمریکا قاطعانه این نظریه که گویا ساختارهای دولتی روسیه در حملات سایبری صورت گرفته به تأسیسات دولتی و خصوصی در ایالات متحده و دیگر منطقه ها دنیا دست داشته اند را تکذیب کرد.

واکنش روسیه به ادعای مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت فدراسیون روسیه در واشنگتن ادعای مربوط به دست داشتن ساختارهای دولتی روسیه در حملات سایبری صورت گرفته به تأسیسات مختلف دولتی و غیردولتی در خاک ایالات متحده و در سایر نقاط دنیا که در بیانیه مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیسی به آن اشاره شده، را با قاطعیت تکذیب کرد.

نمایندگی دیپلماتیک روسیه تأکید کرد: مبارزه با جرایم سایبری، یکی از اولویت های این کشور و بخشی از سیاست روسیه در مقابله با همه انواع جنایات سازمان یافته است و برای تحقق آن از ابزارهای گسترده و سیستم های ارگان های انتظامی استفاده می گردد. با توجه به دنیای شدن تهدیدات سایبری که اخیراً به یک چالش جدی در عرصه امنیت راهبردی تبدیل شده، موثرترین راه برای مقابله با آنها مشارکت فعال تر وزارت خانه های مرتبط کشورها با یکدیگر است.

سفارت روسیه یادآور شد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در ماه سپتامبر سال گذشته پیشنهاد یک برنامه جامع برای ازسر گیری همکاری های روسیه و آمریکا در زمینه امنیت اطلاعاتی را مطرح نموده بود و این مسئله باز هم در نشست سران ژنو هم مورد آنالیز نهاده شد.

مقامات دیپلماتیک روسیه ابراز امیدواری کردند که طرف آمریکایی از اتهامات لفظی و بی اساس علیه مسکو دست برداشته و روی کار حرفه ای و مشترک در راستای تقویت امنیت اطلاعاتی متمرکز گردد.

روز پنج شنبه آژانس امنیت ملی آمریکا، آژانس تأمین زیرساختارها و امنیت سایبری و دفتر فدرال تحقیقات و مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس بیانیه مشترکی را منتشر کردند که در آن ادعا شده سازمان های اطلاعاتی روسیه از شروع سال 2019 تا شروع سال 2021 حداقل 100 کوشش برای حمله سایبری به اهداف دولتی و خصوصی در سراسر دنیا انجام داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2973

به "واکنش روسیه به ادعای مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به ادعای مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید