پوتین: ناوشکن انگلیسی در پی اهداف نظامی بود

به گزارش مجله نماشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به جنبه های سیاسی اقدامات تحریک آمیز ناوشکن انگلیسی دیفندر در دریای سیاه، گفت که این ناو جنگی به وضوح دنبال اهداف نظامی بود.

پوتین: ناوشکن انگلیسی در پی اهداف نظامی بود

پوتین بعلاوه با اشاره به نقش هر دو کشور انگلیس و آمریکا در این حرکت تحریک آمیز ادامه داد: این حقیقتاً یک عمل تحریک آمیز است. آنها در پی نشان دادن چه بودند و قصد داشتند با این کار به چه اهدافی برسند؟ بیش از هر چیز، این یک اقدام تحریک آمیز پیچیده بود و نه تنها از طریق انگلیسی ها، بلکه از طریق آمریکایی ها انجام شد.

پوتین ادامه داد: علت دوم از بابت جنبه سیاسی این اقدام است. درست چند روز قبل از این حادثه، نشستی (بین من و همتای آمریکایی) در ژنو برگزار گردید. پس علت این اقدام تحریک آمیز (ناوشکن انگلیسی) چه بود؟ حتی اگر غرب الحاق کریمه به روسیه طبق نتیجه همه پرسی اجرا شده از سوی مردم خود این منطقه را نمی پذیرد؛ باز هم بهانه ای برای انجام اقدامات تحریک آمیز وجود ندارد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین هم کمی پیشتر با اشاره به اقدام ناوشکن انگلیسی مبنی بر ورود به آب های کریمه، گفت که دولت روسیه به انگیزه های پشت پرده دولت لندن واقف است. پسکوف در این باره اضافه نمود: این یک اقدام تحریک آمیز، عامدانه و از پیش طراحی شده بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی روسیه برای آتش گشودن به روی نیروهای ناتو در صورت انجام اقدامات تحریک آمیز گفت: بیایید از صحبت کردن درباره چنین سناریوهایی پرهیز کنیم. خدایی نکرده، حرف هایمان گاهی اوقات حقیقت پیدا می نمایند. بنابراین فکر کردن یا صحبت کردن درباره این موضوعات هم کار اشتباهی است.

پسکوف در ادامه اضافه نمود: اما همه ما روس ها می دانیم که رئیس جمهورمان (ولادیمیر پوتین) همواره آماده است تا هرآنچه را که برای دفاع از کشور ضروری است انجام دهد.

این در حالی است که روز گذشته، همزمان با شروع رزمایش اوکراین، آمریکا و ناتو در دریای سیاه، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، درباره عبور از خطوط قرمز مسکو هشدار داد.

دوم تیر ماه امسال یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی دیفندر به علت نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو 24 ام روسیه هم به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و جهت حرکت آن را بمباران کرد.

این در حالیست که یک فروند جنگنده متعلق به نیروی هوایی انگلیس هم روز دوشنبه بر فراز گروهی از کشتی های روسی که در حال اجرا رزمایشی در دریای مدیترانه بودند، پرواز کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 2967

به "پوتین: ناوشکن انگلیسی در پی اهداف نظامی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: ناوشکن انگلیسی در پی اهداف نظامی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید