ورود نخستین محموله رول کاغذ به بندر کاسپین از روسیه

به گزارش مجله نماشو، خبرنگاران/گیلان معاون امور بندی و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی، با اشاره به پهلوگیری کشتی حامل نخستین محموله رول کاغذ در بندر کاسپین، گفت: جذب کالاهای متنوع و شناسایی بازارهای جدید در بنادر حاشیه خزر از مهمترین برنامه های منطقه آزاد انزلی در سالجاری است.

ورود نخستین محموله رول کاغذ به بندر کاسپین از روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

امین افقی در جمع خبرگاران، از ورود نخستین محموله رول کاغذ به بندر کاسپین اطلاع داد و اظهار کرد: با توجه به توسعه و تکمیل زیرساخت های بندری در مجتمع بندری کاسپین و مزیت ها و معافیت های قانونی مناطق آزاد، شناسایی بازارهای جدید از سوی سازمان منطفه آزاد انزلی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه بندر کاسپین یک بندر نسل سوم با حوضچه وسیع، آبخور بالا و 500 هکتار پسکرانه عملیاتی و پشتیبان است، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های اجرا شده در جهت بهره مندی از ظرفیت های اتحادیه مالی اوراسیا، فعالسازی کریدورهای بین المللی عبوری از منطقه و جذب کالاهای جدید و متنوع، شاهد فصل جدیدی در توسعه مراودات تجاری بندری منطقه آزاد انزلی در سالجاری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد کالاهای وارده از بندر کاسپین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای فراوریی کشور است، ادامه داد: علاوه بر کوشش مضاعف و اقدامات قابل توجه سازمان منطقه آزاد انزلی برای اتصال هرچه سریع تر بندر کاسپین به راه آهن سراسری در نیمه اول سالجاری، با اتمام پروژه اسکله رورو و سایر زیرساخت های بندری در حال احداث در بندر کاسپین، ظرفیت های لجستیکی و ترانزیتی این منطقه افزایش می یابد.

افقی یادآور شد: با بهره برداری از واحدهای جدید فراوریی شهرک شماره دو و احداث شهرک صنعتی شماره سه در پسکرانه پشتیبان بندر کاسپین شاهد تنوع بیشتری در مبادلات تجاری کالا از این مجتمع بندری خواهیم بود.

عضو موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی، به تامین حدود 90 درصد از کاغذ کشور به وسیله واردات اشاره و توضیح داد: با توجه به مزیت های منطقه آزاد انزلی در مرحله اول 722 رول کاغذ از بندر آستراخان روسیه وارد مجتمع بندری کاسپین و پس از طی تشریفات گمرکی در انبارهای مسقف بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی تخلیه شد تا پس از ترخیص به عنوان ماده اولیه جهت استفاده در مراکز چاپ و نشر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به تفاهم اجرا شده درخصوص استمرار واردات محموله های کاغد رول روزنامه از بندر کاسپین، تاکید نمود: با توجه به احتیاج عمده کشور به واردات کاغذ و ظرفیت بالای کشور روسیه در فراوری کاغذ و محصولات مرتبط با آن، این کالا در لیست 390 قلم ترجیحات اعطایی ایران به اتحادیه مالی اوراسیا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3082

به "ورود نخستین محموله رول کاغذ به بندر کاسپین از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود نخستین محموله رول کاغذ به بندر کاسپین از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید