چاپ ست اداری چیست و چطور چاپخانه مناسب پیدا کنیم

به گزارش مجله نماشو، همانطور که شاید در ادارات به آن برخورد نموده باشید که بعضی ارواق با سربرگ و مشخصات یک شرکت یا اداره و سازمان بر روی میز کارمندان است، این اوراق به ست اداری معروف است.

چاپ ست اداری چیست و چطور چاپخانه مناسب پیدا کنیم

به مجموعه ای از اوراق با کاغذهایی که در امور اداری و پرسنلی یک موسسه با سازمان اوراق اداری جهت فعالیت های رسمی یا غیررسمی استفاده می گردد، اوراق اداری می گویند. از آنجا که به دلیل زیبایی شناختی و هماهنگی هر بیشتر آن سازمان با برند، بهتر است این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب باهم طراحی و چاپ گردند، به آنها اصطلاحا ست اوراق گفته میگردد.

ست اوراق اداری معمولا شامل موارد زیر است:

  • چاپ سربرگ جهت مکاتبه و نگارش نامه های اداری و رسمی.
  • چاپ کارت ویزیت جهت معرفی شغل و ارائه راه های تماس با موسسه یا سازمان.
  • چاپ پاکت نامه جهت ارسال مکاتبات یا رد و بدل کردن قراردادها و…
  • یادداشت ها جهت یادداشت های غیررسمی

البته موارد دیگری نیز مانند فلش کارت های کارت های اعتباری، کارت های پرسنلی، فاکتور، فولدر با پوشه و … وجود دارد که در مجموعه اوراق اداری آورده می شوند، اما به دلیل عمومی نبودن آنها زیاد به آنها پرداخته نمی گردد. موارد یادشده ممکن است بنا به احتیاج تعداد معدودی از متقاضیان تهیه و چاپ گردد و به عبارتی باید گفت بسته ست اوراق اداری، به سفارش مشتری بستگی دارد، اما معمولا مجموعه ست اوراق اداری شامل 4 موردی است که در بالا به آن اشاره شد.

طراحی ست اوراق یکی دیگر پرکاربردترین سفارشات در رشته گرافیک است و از آنجا که ست اوراق اداری جزء لاینفک از تبلیغات به شمار می آیند که شرکتها و موسسات مختلف اعم از خصوصی، دولتی برای انجام امور تبلیغاتی و انجام امور مکاتبه ای و … از استفاده می نمایند، ضروری است نسبت به آن حتما با دیدی تخصصی و مجرب برخورد نموده گو این که به این نکته گاهی توجه چندانی نمی گردد.

به دلیل محدودیت فضای حروف چینی اصولأ صفحه آرایی ست اوراق اداری با صفحه آرایی مجلات و کتاب ها متفاوت است.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: namasho.ir شناسه مطلب: 3230

به "چاپ ست اداری چیست و چطور چاپخانه مناسب پیدا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ ست اداری چیست و چطور چاپخانه مناسب پیدا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید